Pirelli: Ha kell, azonnal változtatunk 2012-ben

A Pirelli motorsport igazgatója, Paul Hembery elmondta, hogy nem fognak hezitálni, ha úgy érzik, módosítaniuk kell abroncsaik összetételén annak érdekében, hogy fokozzák az izgalmakat a versenyeken a Forma-1-ben.


A Pirelli motorsport igazgatója, Paul Hembery elmondta, hogy nem fognak hezitálni, ha úgy érzik, módosítaniuk kell abroncsaik összetételén annak érdekében, hogy fokozzák az izgalmakat a versenyeken a Forma-1-ben.

Az olasz beszállító már javában készül a következő idényre, a szezonzáró Brazil Nagydíj pénteki szabadedzésein újabb keverékeket bocsátott a csapatok rendelkezésére tesztelésre.

Hembery azonban elmondta, hogy törekszenek majd arra, hogy a csapatok soha ne érezzék teljesen kényelmesen magukat a gumikkal kapcsolatban, hiszen ez az alapja annak, hogy izgalmasak és kiszámíthatatlanok legyenek a versenyek.

„Tisztában vagyunk azzal, hogy ez a szezon még csak kísérletezgetés és tapogatózás volt számunkra” – mondta a szakember. „Az egyetlen aggodalmunk az, hogy a csapatok talán túlságosan jól megismerték a gumikat, tudják, hogy miként működnek.”

„Egyelőre még nem nevezzük meg a gumikat, és nem fogunk hezitálni a gumistratégia megváltoztatásával az év során, ha azzal elűzhetjük az unalmas versenyeket.”

„Érdekes beszélgetni a versenyzőkkel. A szezon elején aggódtak a gumik miatt, most pedig azt kérik tőlünk, hogy legyünk agresszívebbek a gumik terén, mivel úgy érzik, túlságosan jól tudják kontrollálni a helyzetet.”

Hembery azt is elmondta, hogy az izgalmak fenntartása és fokozása érdekében közelebb hozzák egymáshoz a keverékeket, és megpróbálják úgy kialakítani az abroncsokat, hogy a lágyabbak gyorsabbak, ám sebezhetőbbek legyenek.

„Fontos, hogy a szuperlágy és lágy gumik gyorsabbak ám jobban kopóak legyenek, míg a közepes és kemény keverék lassabb, de stabilabb legyen. Azon is dolgoznunk kell, hogy mennyi kört kelljen megtenni ahhoz, hogy a másik már jobban megérje.”

„Idén még nem állt rendelkezésünkre ennyi adat, mint most. A lágy gumik előtérbe kerültek mindenhol. A versenyzők már több mint 20 kört tudnak teljesíteni ezeken a gumikon, míg a keményebbeket csak rövid etapokra használják, csak a versenyek végén, mivel túl nagy a különbség a teljesítményben.”

„Ha a két keverék között nem lesz akkora a különbség, akkor érdemes lehet majd többet használni a kemény gumikat a hétvégén vagy a versenyen.”

A szakember hozzátette azt is, hogy jövőre a három kiállást szeretné standardnak látni a versenyeken.

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
}

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!