Profitálna az új szabályokból a Renault

A Lotus Renault technikai igazgatója, James Allison szerint nem elképzelhetetlen, hogy csapat kevésbé szenvedi majd meg a hétvégi Brit Nagydíjtól életbe lépő új diffúzor-szabályokat, mint riválisai.


A Lotus Renault technikai igazgatója, James Allison szerint nem elképzelhetetlen, hogy csapat kevésbé szenvedi majd meg a hétvégi Brit Nagydíjtól életbe lépő új diffúzor-szabályokat, mint riválisai.

Mint ismert, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) nemrégiben határozott úgy, hogy megtiltja azon trükkös megoldások használatát, melynek segítségével a csapatok akkor is kipufogógázt áramoltattak autóik diffúzorára, ha versenyzőik épp nem nyomták a gázpedált.

Egyelőre lehetetlen megjósolni, a módosításnak milyen hatása lesz majd az erőviszonyokra, ám James Allison szerint ők akár előnyt is kovácsolhatnak majd belőle.

„A változtatás lényege a következő: ha a versenyző teljesen leveszi lábát a gázpedálról, az egységes elektronikai rendszernek (ECU) olyan beállítása kell, hogy legyen, mely nem engedi forgatni a motort” – magyarázta a hétvégén életbe lépő módosítást a szakember.

„Korábban lehetőség volt olyan motorbeállításokat alkalmazni, mely nyitva hagyta a pillangószelepeket, és más módon csökkentette a motorerőt. Ha a versenyző elemeli a lábát a gázról, akkor olyan beállítást kell alkalmaznunk az elektronikai rendszerben, mely nem engedi az üzemanyag-befecskendezést. Ennek célja, hogy megakadályozza az ún. ‘forró befújást’, ahol az kipufogógáz energiája az égés során megnő.”

Allison hozzátette, egyelőre ők maguk sem tudják, mennyit veszítenek majd versenyképességükből.

„Nehéz megjósolni, milyen hatása lesz ennek a változtatásnak versenyképességünket tekintve. A veszteség tulajdonképpen két területen érinti majd azokat az autókat, melyek használják a fújt diffúzort: a kérdés, hogy mennyi leszorítóerőt veszítünk, és hogy mindez milyen hatással lesz az autó egyensúlyára.”

„Minden ilyen rendszert használó autó veszít a tapadásból a féktávokon a szabályok pontosítása miatt. Néhány csapat többet bukik, míg mások kevesebbet: azt nehéz megmondani, hogy a Renault mennyit fog veszíteni.”

A szakember ezzel együtt elmondta, a Renault-nak előnyére válhat, hogy egy innovatív tervezés részeként autójuk kipufogóját középtájon, az oldalszekrények előtt vezették ki.

„Az is elképzelhető, hogy az egyensúlyváltás minket nem érint olyan érzékenyen, mert mi elöl vezettük ki a kipufogót, tehát jobbára az autó közepére gyakorol hatást. Miután az új szabályok főként a kanyarbejáratoknál csökkentik a fújóhatást, lehetséges, hogy a hátsó kipufogókkal szerelt autók sokkal idegesebbek lesznek majd féktávon, a kigyorsításokkor pedig jóval alulkormányzottabbak lesznek. Majd Silverstone-ban kiderül.”

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
}

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!