Racing Point: A lehető legrosszabb eredményt hozták a 2019-es változtatások

Fotó: Force India
Fotó: Force India
A „lehető legrosszabb” eredményt hozták a 2019-es évre tervezett szabályváltozások a Racing Point csapata számára, amikor az istálló végrehajtotta az első szimulációkat.

A „lehető legrosszabb” eredményt hozták a 2019-es évre tervezett szabályváltozások a Racing Point csapata számára, amikor az istálló végrehajtotta az első szimulációkat.

Az előttünk álló idényre több ponton is változtak a Forma-1 technikai szabályai: leegyszerűsített első szárnyakkal, illetve módosított hátsó szárnyakkal és karosszériaelemekkel igyekeznek szorosabbá tenni a versenyzést, jelenleg ugyanis komoly problémát okoz a királykategóriában az, hogy az autók a turbulens levegő miatt nehezen tudják követni egymást.

A Racing Point technikai igazgatója, Andy Green nemrég úgy nyilatkozott, a „meglehetősen apró” módosítások „jelentős mértékben” befolyásolták az autó teljesítményét és egyensúlyát a szélcsatornás teszteken.

„Nagy ütés volt. Amikor pár hónapja először beraktuk a szélcsatornába, néhány másodpercnyi köridőveszteséget, és rosszul kiegyensúlyozott autót eredményezett” – mondta a szakember a Motorsport.com kérdésére.

„A lehető legrosszabb végkifejlet lett. Remélhetőleg lesz néhány pozitív hatása a szorosabb versenyzés tekintetében.”

„Mi – ahogy mindenki más is – próbálunk kikecmeregni abból a gödörből, amibe beleugrottunk ezekkel a szabályváltozásokkal. Elég jelentősnek mondhatóak, és bár nem változtatják meg teljesen az autót, közel állnak ehhez.”

A csapatok komoly fejlesztési versenyre számítanak a 2019-es idény első felében, hiszen a leegyszerűsített aerodinamikai elemek miatti leszorítóerő-veszteséget igyekeznek majd kompenzálni.

A Force India tavaly év közben tulajdonosváltáson ment át, Green pedig azt mondja, nehezen tudja elképzelni, hogy a csapat meg tudott volna birkózni a szabályváltozások okozta kihívásokkal a korábbi, pénzügyileg problémás helyzetben.

„Óriási kihívás. Azon gondolkodom, hogy a régi Force India mennyire küszködött volna. Jelentős változtatásokra volna szükség az architektúrában, hogy végig tudjuk fejleszteni a szezont – szóval küszködnénk. Most sokkal jobb helyzetben vagyunk, ez a segítségünkre lesz.”

Andy Green szerint az idei változtatások nem lesznek jelentős hatással a versenyzésre.

„Nehéz lesz nagy eltérést látni abban, ahogy az autók követik egymást. De remélem, hogy tévedek, és pozitív eredményei lesznek ennek a munkának, és könnyebb lesz követni egy másik autót.”


„De az elemzések alapján meglehetősen kis hatásuk lesz a változtatásoknak.”

 

Kapcsolódó cikkek

Stroll: Végre egy versenyautó!

Lance Stroll, a Racing Point pilótája nagyon elégedett a 2019-es F1-es szezon első versenyével, miután rögtön a szezonnyitón pontot szerzett.

Megvan az F1-es szezon első büntetése

Pénteken az Ausztrál Nagydíj szabadedzéseivel megkezdődött a 2019-es F1-es szezon, amelynek első napján rögtön ki is osztották az év első büntetését.

Perez már nem álmodozik a Ferrariról

Sergio Perez, a Racing Point versenyzője teljesen elkötelezett jelenlegi csapata iránt, és bízik benne, hogy az F1-es középmezőny élére állhatnak idén.

Képgaléria: Barcelonai tesztek – 2. nap

A második napot töltötték el Barcelonában kedden a Forma-1 csapatai. A tesztnapot a Ferrari ifjú titánja, Charles Leclerc zárta az élen. Mutatjuk a nap legjobb fotóit!

Friss hírek