Ráfázott a Honda, a többiek fejleszthetnek év közben!

A Honda kivételével valamennyi motorgyártó fejleszthet majd V6-os erőforrásain a 2015-ös idény közben, az FIA ugyanis kénytelen volt elfogadni, erre egy szabályokban található kiskapu lehetőséget ad.


A Honda kivételével valamennyi motorgyártó fejleszthet majd V6-os erőforrásain a 2015-ös idény közben, az FIA ugyanis kénytelen volt elfogadni, erre egy szabályokban található kiskapu lehetőséget ad.

A Honda kivételével valamennyi motorgyártó fejleszthet majd V6-os erőforrásain a 2015-ös idény közben, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) ugyanis kénytelen volt elfogadni, erre egy szabályokban található kiskapu lehetőséget ad.

Az elmúlt évben domináló Mercedes riválisai, a Ferrari és a Renault mindent megtettek azért, hogy valamilyen úton-módon enyhítsenek a motorfejlesztések befagyasztására vonatkozó regulákon, a stuttgarti gyártóval azonban nem sikerült megállapodni.

Decemberben aztán kiderült, a helyzet drámaian megváltozott, a Renault és a Ferrari ugyanis kiskaput talált a szabálykönyvben, a regulák ugyanis nem jelentették ki egyértelműen, pontosan meddig is kell homologizálni a 2015-ös erőforrásokat.

Habár az FIA álláspontja mindig is az volt, hogy a V6-os motorok fejlesztését az első versenyig be kell fejezni, ez valójában soha nem volt feketén-fehéren kijelentve a szabálykönyvben.

„Mindig is az volt a terv – habár ez a szabályokban nem volt kijelentve –, hogy a motorok módosítását a regulák keretein belül, a 2015-ös versenyig meg kell ejteni” – mondta a sportot irányító testület szóvivője.

„Egyszerű mindez, ha viszont elolvassuk a szabálykönyvet, sajnos láthatjuk, hogy az nem mondja ki.”

Minderre először James Allison, a Ferrari technikai igazgatója hívta fel a figyelmet egy Abu Dhabiban megtartott értekezleten a szezon végén, karácsony előtt pedig a Stratégiai Munkacsoport ülésén ismét napirendre került.

Az FIA elismerte, mivel nem megfelelően fogalmazták meg a szabályokat, azok szabadon értelmezhetők, ezért a szervezet szerint a „leglogikusabb és legrobosztusabb” megoldás az, ha elfogadják, 2015-re nincs határidő a motorok homologizációjára. Ez kvázi azt jelenti, a gyártók szabadon fejleszthetik azokat a következő évad során – mindaddig, amíg a 32 ún. fejlesztési zseton keretin belül maradnak, és nem lépik túl az autónkénti négymotoros szabályt az év során.

Mindez azonban nem vonatkozik a Forma-1-be újonnan csatlakozott Hondára, az FIA álláspontja ugyanis az, a japánoknak február 28-ig be kell fejezniük V6-os motorjuk fejlesztését – ahogy tették azt a többiek is az elmúlt évben.

„Mivel az eddig jelenlévő gyártók 2014. február 28-ig kénytelenek voltak homologizálni erőforrásaikat, úgy fair és igazságos, ha az új gyártót is arra kérjük, 2015. február 28-ig véglegesítse motorját” – írta Charlie Whiting a csapatoknak karácsonykor kiküldött levelében.

Jelen állás szerint tehát négy motorgyártó közül három év közben megközelítőleg 48 százalékban módosíthat majd erőforrásain.

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
pp_gemius_hit('Aurgi_e7YvPTGxeFO8vlnqSc71yG41rhwqueMi4R8QT.b7');

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!