Raikkönen a dobogót célozza meg Monzában

Kimi Raikkönen mindent megtesz majd azért, hogy felállhasson a dobogóra a hétvégi Olasz Nagydíjnak helyet adó Monzában, ahol reményei szerint eredményes lesz a hibrid rendszerrel szerelt F60-as modell.

Kimi Raikkönen mindent megtesz majd azért, hogy felállhasson a dobogóra a hétvégi Olasz Nagydíjnak helyet adó Monzában, ahol reményei szerint eredményes lesz a hibrid rendszerrel szerelt F60-as modell.

A Ferrari borzalmasan gyengén kezdte az évet, az első három versenyen még csak pontot sem szerzett, ám az utóbbi időben feltámadt, és Kimi Raikkönen az elmúlt három futamon kivétel nélkül felállhatott a dobogóra.

A finn pilóta bízik abban, hogy zsinórban negyedszer is a dobogón ünnepelhet majd csapata hazai versenyén Monzában, főleg azután, hogy két héttel ezelőtt megszerezte idei első győzelmét Belgiumban.

“Az európai szezon utolsó versenye következik Monzában” – kezdte mondandóját Raikkönen. “Belgiumban győzelmet arattunk, és ennek reményében készülünk a hátralévő versenyekre, mindent elkövetünk majd azért, hogy a dobogón maradhassunk.”

“Számunkra Monza az év egyik, ha nem a legfontosabb versenye, mert hazai közönségünk előtt versenyzünk, és remek lenne, ha örömet tudnánk szerezni nekik egy jó eredménnyel.”

“A belgiumi siker fontos volt a csapatnak: láttam a srácokat a dobogó előtt, és megértettem, hogy mit jelentett nekik ez a győzelem, különösen egy ilyen nehéz szezonban. Fantasztikus lenne, ha ezt meg tudnánk még ismételni a szezon vége előtt legalább egyszer.”

“Még soha nem nyertem Monzában, de mindig is szerettem itt versenyezni. Számomra nem jelent extra nyomást a hazai közönség, de tudom, hogy a csapat egy fantasztikus versenyt szeretne, mert ezzel akarja megköszönni a rajongóinak az eddigi támogatást.”

A Ferrari ugyan már egy ideje leállította idei autója fejlesztését, a monzai csomagra mindig különösen nagy figyelmet fordít, és ez most sincsen másképp. Bár az elmúlt években egy komolyabb tesztprogram előzte meg az Olasz Nagydíjat, az teszttilalom miatt most a szabadedzéseken kell beállítani az autókat.

Mindez azonban nem jelent majd különösebb problémát az olaszoknak, főleg úgy, hogy ott lapul versenygépeiben a KERS rendszer, ami komoly előnyt jelenthet az időmérőn, ugyanis a hosszú célegyenesben akár kétszer is felszabadíthatják az extra energiát, ami egy kör alatt 4-5 tizedet is jelenthet.

“Az év leggyorsabb pályája Monza, ahol a KERS komoly előnyt jelenthet, ahogy Spában is láthattuk” – folytatta Raikkönen. “Fontos, hogy jól használd a kerékvetőket, és ezen a téren nem voltunk túl jók az elmúlt években. Majd pénteken meglátjuk, hogyan állunk.”

Raikkönen egy új csapattárssal vág neki a szezon utolsó öt versenyének, Luca Badoer helyét Giancarlo Fisichella veszi át az Olasz Nagydíjtól. A finn világbajnok úgy érzi, könnyű lesz majd együtt dolgozni az olasszal.

“Egy új csapattársam lesz Giancarlo Fisichella személyében” – magyarázta. “Mindig is jól kijöttem vele. Az egyik legprofibb versenyző, és mindent megteszünk azért, hogy a Ferrari megtarthassa harmadik helyét a konstruktőrök versenyében.”

“Az idei évben versenyről versenyre változnak az erőviszonyok. Vannak hozzánk hasonló csapatok, melyek már leállították a fejlesztéseket, míg mások még keményen hajtanak, mert vannak céljaik.”

“Nem lesz egyszerű hétvége, de ígérem a rajongóknak, hogy mint mindig, most is mindent beleadunk” – tette hozzá Raikkönen.

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

OSRAM

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
pp_gemius_hit('Aurgi_e7YvPTGxeFO8vlnqSc71yG41rhwqueMi4R8QT.b7');

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!