Räikkönen: A versenyzői ostobaság megelőzhető lenne

Fotó: Scuderia Ferrari
Fotó: Scuderia Ferrari
Kimi Räikkönen szerint szigorúbb szankciókat kellene alkalmazni a súlyosabb szabálytalanságok esetén, így vissza lehetne szorítani a versenyzői „ostobaságot” a Forma-1-ben.

Kimi Räikkönen szerint szigorúbb szankciókat kellene alkalmazni a súlyosabb szabálytalanságok esetén, így vissza lehetne szorítani a versenyzői „ostobaságot” a Forma-1-ben.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) folyamatosan igyekszik kordában tartani a pilótákat a vezetésre vonatkozó regulák finomításával, illetve a különféle szankciók kidolgozásával, jelenleg például korábbi autóversenyzők segítik a stewardok munkáját, és néhány éve életbe lépett a büntetőpont-rendszer is a száguldó cirkuszban.

Az elmúlt időszakban több versenyző is felszólalt a versenybírók ténykedése ellen, mondván, azok túl szigorúan járnak el egyes esetekben. Kimi Räikkönen viszont másképp látja.

„Annyira véletlenszerű az egész, hogy nem lehet azt mondani rájuk, hogy nagyon szigorúak. Ha például tényleg nagyon szigorúak lennének a megfelelő esetek során, akkor nem lenne szükség arra, hogy egyéb dolgokban kelljen intézkedniük” – mondta a 2007-es világbajnok a Motorsport.com kérdésére.

„Ha elég határozott vagy és gátat tudsz szabni a folyamatos ostobaságnak, akkor talán nem lenen szükség a kisebb büntetésekre sem itt-ott.”

„Néha jó okuk van szankcionálni, máskor kevésbé – de elég véletlenszerű a dolog. Én úgy gondolom, hogyha a lényegi pontokban igazán szigorú vagy, akkor az egész helyzet megváltozna. Akkor senki nem kezdene el ostobaságot csinálni.”

A jelenlegi szabályozás szerint, ha egy versenyzőt vezetésre vonatkozó kihágás miatt büntetnek, automatikusan 1 büntetőpontot kap.

Räikkönen azt mondja, ha a komolyabb incidensek esetén precedenst teremtenének a stewardok, akkor „nem kellene minden alkalommal 5-10 másodperces büntetéseket osztogatni őrült dolgokért”.

„Ez itt a probléma. Nagyon szigorúnak és keménynek tűnik, de valójában nem elég kemények a megfelelő esetek során. Ha azok lennének, a többi dolog megoldódna. Szerintem egy kicsit butának tűnik az egész. Hiszen ezért-azért büntetést kapsz, de a következő versenyen megcsinálja valaki ugyanazt, és az ellenkezője történik.”

„Ha normálisan csinálnák, és elég kemények lennének a megfelelő szituációkban, ahol az egész kezdődik, akkor meggyőződésem, hogy sokkal jobbnak tűnne minden, és jobban is működne.”

 

Kapcsolódó cikkek

A Ferrari már Bakuban előrelépést vár

Mattia Binotto, a Ferrari F1-es csapatfőnöke elárulta, még nincsenek teljesen tisztában azzal, hogy mi okozza az istálló idei, vártnál gyengébb szereplését.

Kukába a papírformával, jön az Azeri Nagydíj!

Hétvégén következik az Azeri Nagydíj, amely mindenben ellentmond az F1-es városi pályákkal szemben felállított hiedelmeknek: eddig csak izgalmakat, előzéseket és fordulatokat láthattunk Bakuban!

Vettel: 2020 végéig biztosan maradok

Sebastian Vettel, a Ferrari F1-es pilótája úgy érzi, még ereje teljében van, ami a versenyzést illeti, így egyelőre nem gondol a visszavonulásra.

Friss hírek