Räikkönen az élmezőnybe vágyik

Egyáltalán nem okozott problémát a Formula 1-be való visszarázódás Kimi Räikkönennek. A finn nem tűzött ki komoly célokat maga elé, ám mindenképp szeretné, ha az élmezőnyben harcolhatna a jobbnál-jobb helyekért.



Egyáltalán nem okozott problémát a Formula 1-be való visszarázódás a sportág 2007-es világbajnokának, Kimi Räikkönennek.

A finn pilóta múlt héten két napon át tesztelte a csapat 2010-es versenygépét Valenciában: a gyakorlás főképp arra szolgált, hogy Räikkönen közelebbről is megismerkedjen új csapatával, és visszaszokjon a közel 800 lóerőhöz.

A Lotus versenyzője a a BBC-nek adott nyilatkozatában elismerte, egyáltalán nem volt furcsa, hogy ismét F1-es autóval róhatta a köröket, ráadásul még a nyakizmainak sem okozott gondot a váltás, pedig a gyors kanyarokban, illetve a keményebb féktávokon akár 5G nehézségi erő is hathat a versenyzőkre.

„Gyorsabbra számítottam annál, mint amilyen valójában volt” – árulta el a 32 esztendős versenyző, aki az elmúlt két évet főként ralizással töltötte.

„Jó, elismerem, a valenciai nem a leggyorsabb pálya, de még így is elég szokványosnak tűnt. Arra számítottam, hogy nagyon gyors lesz majd, főleg, amikor rálépek a gázra, de talán egyszer, ha megvolt az érzés.”

„Nem érzem semmi merevséget a nyakamban. Egy kicsit talán számítottam arra, hogy lesz némi problémám, de semmi gond nem volt.”

A szabályok szerint Räikkönen a Renault 2010-es versenygépével körözhetett, amit ráadásul a Pirelli extra kemény demóabroncsaival szereltek fel. Emiatt a csapat nem is tudta megfelelően kiértékelni a versenyző teljesítményét, ám a pályaműveletekért felelős főmérnök, Alan Permane még így is elismerően nyilatkozott, hiszen úgy fogalmazott, a „Jégember” remek tempót diktált az általa megtett 666 km során.

Räikkönen a Lotus új autóját február 7-én vezetheti majd először, ekkor tartják az előszezon első kollektív tesztsorozatát a dél-spanyolországi Jerezben. A finn versenyző nem tűzött ki komoly célokat maga elé, ám mindenképp szeretné, ha az élmezőnyben harcolhatnának a jobbnál-jobb helyekért.

„Természetesen megpróbálunk olyan jók lenni, amennyire csak tudunk, de nehéz megmondani, mire számíthatunk. Látnunk kell, hogy teljesít az autó a teszteken, és abból kell kiindulnunk. Remélhetőleg elég jó autónk lesz ahhoz, hogy az élen harcoljunk, ez remek lenne. Ha viszont nem lesz olyan jó, akkor megpróbálunk javítani rajta, hogy az élmezőnybe kerüljünk. Arra számítunk, hogy a középmezőnyben leszünk majd, de ez egyáltalán nem nagy dráma, hiszen ugyanez volt a helyzet utolsó évemben is, a Ferrarinál.”

„Természetesen a világbajnoki cím a cél. Rendben van, hogy megpróbálom, de nem vagyok megszállott abban a tekintetben, hogy most mindenáron meg kell szereznem egy újabb bajnoki elsőséget. Nincsenek hosszútávú terveim. Meglátjuk, milyen lesz az új Lotus. Ha az autó kezdettől fogva jó lesz, akkor talán az egész szezon során versenyképesek lehetünk.”

„A csapatnak megvan mindene ahhoz, hogy jó autóval álljunk elő. Nem hiányzik semmi, ami okot adhatna arra, hogy ne legyen jó versenygépünk. A csapatnál dolgozók is mindent megtesznek ezért. A légkör nagyszerű, egy kicsit családiasabb is, mint más nagycsapatoknál, nagyon jó együtt dolgozni az emberekkel, eddig igazán élvezem.”

A Lotus versenyzője emellett ismét elárulta, főként azért döntött a visszatérés mellett, mert hiányoztak a kerék a kerék elleni küzdelmek, melyeket a ralipályán aligha tudott megtapasztalni.

„A versenyzés a legfőbb oka, talán emiatt tértem vissza. Tényleg ez hiányzott legjobban.”

A kinetikus energia-visszanyerő rendszert (KERS) ugyan 2009-ben már használta a Ferrarinál, az állítható hátsó szárnnyal (DRS) kapcsolatban azonban Räikkönennek még nincsenek tapasztalatai. A finn mindazonáltal nem aggódik.

„Nem hiszem, hogy a versenyek azóta sokat változtak volna” – így Räikkönen. „[Sebastian] Vettel már akkor is erős volt, bár most valamivel több előzés lehet. Ez persze az állítható hátsó szárnynak köszönhető. Nem teszteltük a DRS-t, vagy a KERS-rendszert, de végül is csupán egy-két plusz gombról van szó.”

A Lotus egyébként a napokban jelentette be, hogy 2012-es versenyautója az E20-as kódjelet viseli majd, hiszen az alakulat immáron húsz esztendeje székel az angliai Enstone-ban. Az új modellt nemrégiben már be is indították a gyárban, és úgy Kimi Räikkönen, mint csapattársa, Romain Grosjean túlesett második üléspróbáján is.

Maradj még, olvasd el ezeket is!

Kapcsolódó cikkek

Friss hírek

 

 

 

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!