Fotó: Scuderia Ferrari
Hírek

Räikkönen: Furcsa az időmérős küszködés

Kimi Räikkönen saját bevallása szerint egy kicsit furcsának tartja, hogy a Ferrari nem boldogult az abroncsokkal a Forma-1-es Szingapúri Nagydíj szombati időmérő edzésén.

A pénteki edzésnapot Räikkönen zárta az élen, a szombati, utolsó edzésen pedig Sebastian Vettel volt a leggyorsabb, fél másodperccel megelőzve a Mercedeseket.

Az időmérő edzésen viszont a Ferrarik szemmel láthatóan küszködtek: Vettel 3., Räikkönen pedig csak 5. lett, utóbbi hátránya közel 8 tized volt a pole pozíciót megszerző Lewis Hamiltonhoz képest.

„Tudtunk váltani a gumikkal, de nem olyan jól, mint szerettünk volna, és nehezebb volt, mint a hétvége bármely más pontján. Ez egy kicsit furcsa. Néha előfordul.”

„A végeredmény nem valami jó egy olyan pályán, ahol fontos, hogy minden jól működjön.”

Räikkönen azt mondja, az időmérőig „nagyon simán” ment a hétvége, és miután az utolsó edzést követően semmit sem változtattak az autón, „egy kicsit meglepte” az időmérős eredmény.

Vettel egyébként az időmérő során a rádión azt mondta csapatának, a Mercedes másképp készíti fel abroncsait a mért körökre, Räikkönen viszont nem tudja, hogy a szombati küszködés emiatt volt-e, vagy pedig a beállításokban kell keresniük a problémát.

„Ha megnézzük, hogyan ment az egész hétvége, láthatjuk, hogy eddig elég könnyen. Minden simán ment, ezért vagyok egy kicsit meglepve, mert őszintén szólva nem voltak mások a körülmények sem, mint a hétvége korábbi részében.”

„Nem ez az első alkalom, hogy olyan dolgokkal szembesülünk az időmérőn, amikre nem számítunk, de ezen a ponton nem sokat tehetünk.”

Fotó: Scuderia Ferrari

Räikkönen azt mondja, az autó viselkedése nem változott sokat, de ahhoz „elegendő” volt, hogy a Ferrarinak ne legyen esélye a pole-ra.

A finn szerint a legkisebb változtatás is azt jelentette, hogy „hirtelen fél másodpercet gyorsultunk, mert ilyen a pálya természete”.

„Egy ilyen pályán létfontosságú, hogy minden pontosan olyan legyen, amilyennek akarod, mert rengeteg a kanyar, és nagyon hosszú az aszfaltcsík. Egy ponton veszítesz fél tizedet, és ha ez megtörténik néhány kanyarban, akkor hirtelen 3-4 másodpercnyi különbségről beszélünk.”

„Ezért nagyon trükkös itt. Nem volt olyan rossz a helyzetünk, de az biztos, hogy nem ment olyan könnyen, mint eddig.”

Szólj hozzá!