Raikkönen: Nehéz lesz újból felállni a dobogóra

Kimi Raikkönen mindenkit figyelmeztetett, hogy múlt hétvégi győzelme után senki ne várjon tőlük csodát, ugyanis nagyon nehéz lesz ismét felállniuk a dobogóra, annak is a legmagasabb fokára, mivel már leállították idei versenygépük fejlesztését.

Kimi Raikkönen mindenkit figyelmeztetett, hogy múlt hétvégi győzelme után senki ne várjon tőlük csodát, ugyanis nagyon nehéz lesz ismét felállniuk a dobogóra, annak is a legmagasabb fokára, mivel már leállították idei versenygépük fejlesztését.

A Ferrari a július végi Magyar Nagydíjon vetette be utolsó fejlesztéseit az idei évben, hogy már teljes erőbedobással a jövő évi autójára tudjon koncentrálni, és biztosan harcba tudjon szállni a vb-címért 2010-ben.

Bár az elmúlt három futamon kivétel nélkül a dobogón végzett, és a múlt hétvégi Belga Nagydíjon megszerezte csapata idei első győzelmét, Raikkönen tisztában van azzal, hogy nem lesz könnyű megismételniük ezt a kiváló eredményt.

“Nem lesz egyszerű, mert a többiek további fejlesztésekkel fognak előrukkolni, miközben mi már teljesen befagyasztottuk az F60-as modellt, hogy teljes erőbedobással a 2010-es projektre tudjunk koncentrálni” – mondta a finn.

“Abból kell kihoznunk a maximumot, amink van, meg kell próbálnunk a dobogós helyekért harcolni. Nagyon boldogok vagyunk idei első győzelmünk után, mert rajongóinknak most végre volt okuk ünnepelni. Ennél jobb hangulatban nem is érkezhetnénk Monzába.”

“Tudom, hogy csak ismétlem magam, de még egyszer el szeretném mondani, hogy nem lesz egyszerű, de mi mindent beleadunk, hogy újból a dobogóra állhassunk.”

A Ferrari versenyzője a hétvégére is visszatekintett, ahol a hatodik pozícióból rajtolt, de már az első kör végére a második helyen volt, és a biztonsági autós periódus után – a KERS-nek köszönhetően – azonnal az élre állt, majd irányítása alatt tartva a verseny, győzelmet aratott.

“Tudtam, hogy a rajt kulcsfontosságú lesz” – mondta Raikkönen. “Barrichello nagyon rosszul rajtolt, ami nem segített nekem, de a harmadik helyen tudtam kijönni az első kanyarból, majd az Eau Rouge-nál már Kubica mögött voltam.”

“Az egyenes végén megelőztem, de szélesen vettem az első jobbost, miközben védekeztem. Ezután pályára küldték a biztonsági autót, és ez segített nekem.”

“Tudtuk, hogy megfelelő hőmérsékleten kell tartanunk a gumikat és a fékeket, hogy az új rajtnál támadásba lendülhessek Fisichella ellen, és kihasználhassam a KERS-ben rejlő potenciált. Volt egy pillanat, mikor nagyon közel voltunk az ütközéshez az előzési manőverem közben, de aztán tartani tudtam az ívem.”

“Amint megelőztem, az élre kerültem, és tudtam, hogy a nehezén már túl vagyok. Többé-kevésbé azonos mennyiségű üzemanyaggal futottunk, és bár nagyon gyors volt, nem volt igazán lehetősége arra, hogy támadjon. Végül aztán az élen futottam célba.”

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

OSRAM

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
pp_gemius_hit('Aurgi_e7YvPTGxeFO8vlnqSc71yG41rhwqueMi4R8QT.b7');

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!