Raikkönen nem ússza meg a motorcserét

A Ferrari csapatvezetője, Stefano Domenicali elmondta, nagy valószínűséggel ki fogják használni az idei évben bevezetésre került új szabályt, miszerint egy alkalommal büntetés nélkül lehet motort cserélni, ugyanis Raikkönen vélhetően új erőforrást kap Silverstone-ban.

A Ferrari csapatvezetője, Stefano Domenicali elmondta, nagy valószínűséggel ki fogják használni az idei évben bevezetésre került új szabályt, miszerint egy alkalommal büntetés nélkül lehet motort cserélni, ugyanis Raikkönen vélhetően új erőforrást kap Silverstone-ban.

A világbajnoki címvédőnek a hétvégi futamon is használt V8-as egységgel kellene megkezdenie a soron következő Brit Nagydíjat, ám a Ferrari vélhetően kicseréli a finn versenyző motorját, miután eltörött jobboldali kipufogója a mai futam felénél Magny-Cours-ban.

Raikkönen magabiztosan vezette a futamot, mikor egyik pillanatról a másikra letörött egyik oldali kipufogócsonkja, ami miatt vissza kellett vennie a tempóból.

“Elég valószínű” – mondta Domenicali, mikor arról kérdezték, ki kell-e cserélni Raikkönen motorját a következő verseny előtt. “Mivel komoly terhelést kapott az egység a futam közepétől a végéig, nagy valószínűséggel kicseréljük azt, és elhasználjuk dzsókerünket.”

“Ahogy azt már mondtam, kielemezzük az adatokat, és csak azután döntünk, de nem hiszem, hogy bármi értelme lenne ezzel a motorral rajthoz állítani Raikkönent a következő versenyen” – magyarázta az olasz szakember.

Domenicali azt is elmondta, a Ferrarinál teljes egyetértés volt abban, hogy a nem nyúlnak hozzá a félig letört kipufogócsonkhoz az utolsó kiállás alkalmával, mert attól féltek, hogy annak eltávolítása sok időt vesz igénybe. A letört elem végül magától leszakadt az autóról a verseny végéhez közeledve.

“Folyamatosan ott lógott a kipufogócsonk. Egy kábel rögzítette, és úgy döntöttünk, azt nem vágjuk le, mert azzal értékes másodperceket veszítünk, és Jarno Trulli nagyon keményen hajtott mögöttünk. Úgy gondolom, hogy a stratégia és a csapatmunka szempontjából, mindent tökéletesen csináltunk.”

Domenicali elmondta, a Ferrari minden tőle telhetőt megtett azért, hogy minél jobban kímélje a motort, azonban egy pillanatig sem voltak biztosak abban, hogy Raikkönen erőforrása kibírja a verseny végéig.

“Mi minden tőlünk telhetőt megtettünk annak érdekében, hogy a lehető legjobban kíméljük a motort, azonban egy pillanatig sem lehettünk nyugodtak, hiszen nem tudtuk, hogy kibírja-e a motor azt a hatalmas terhelést.”

“Komolyan aggódtunk, több évet öregedtünk, de ez is a játék része. Soha nem lehet tudni, mi fog bekövetkezni ilyen körülmények között. Bármelyik körben megállhatott volna az autója” – folytatta Domenicali, aki egyelőre nem tudta megerősíteni, miért törött el a kipufogó.

“Sajnos nagyon nehéz lesz kideríteni a meghibásodás okát, részben azért is, mert az esetlegesen sérült elemek valahol a pálya szélén vannak, nincsenek a kezünkben, hogy analizálhassuk őket. Mindent megteszünk, hogy megtudjuk, mi okozhatta a hibát, de egyelőre nincs információnk arról, mi történhetett” – tette hozzá a Ferrari csapatvezetője.

Maradj még, olvasd el ezeket is!

Kapcsolódó cikkek

Friss hírek

 

 

 

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!