Rajtbüntetés vár a Red Bullokra a kényszerű motorcserék után

Fotó: Red Bull Racing
SPA, BELGIUM - AUGUST 25: Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Aston Martin Red Bull Racing RB14 TAG Heuer on track during qualifying for the Formula One Grand Prix of Belgium at Circuit de Spa-Francorchamps on August 25, 2018 in Spa, Belgium. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)
Nem volt más választása a Red Bullnak, rajtbüntetés fejében vissza kellett térnie a Renault korábbi motorspecifikációjához Szocsiban, az ugyanis nem bírta volna a gyűrődést a bajnokság következő versenyein.

Nem volt más választása a Red Bullnak, rajtbüntetés fejében vissza kellett térnie a Renault korábbi motorspecifikációjához Szocsiban, az ugyanis nem bírta volna a gyűrődést a bajnokság következő versenyein.

Az energiaital-gyárosok úgy döntöttek, Daniel Ricciardo és Max Verstappen is a Renault B-specifikációjú erőforrásával áll rajthoz hétvégén, az Orosz Nagydíjon, habár mindkét versenyző az Olasz Nagydíj óta a franciák legújabb motorját használta.

Az újabb csere miatt Verstappen és Ricciardo is rajtbüntetés kap majd, bár egyelőre még nem tudni, hány rajthellyel sorolják hátrébb őket.

„A C-specifikáció nem tud üzemelni a tengerszint felett magasan elhelyezkedő pályákon, így Mexikóban és Brazíliában” – mondta csütörtökön Verstappen.

„Már amikor bevetettük a C-specifikációt, akkor tudtuk, hogy majd vissza kell állnunk a B-változatra. Azt gondolom, Szocsi a legmegfelelőbb helyszín erre. És van néhány tartalékalkatrészünk arra az esetre, ha valami elromlik.”

A magasan elhelyezkedő pályákon a turbó nagyobb igénybevételnek van kitéve, hogy a megfelelő erőt tudja leadni, ez pedig a hőenergia-visszanyerő rendszer számára is megterhelő.

Verstappen azt mondja, egy körön az új Renault-motor egyértelmű javulás volt a teljesítményt tekintve, de a versenytempóban már nem ez volt a helyzet.

„A C-specifikáció erősebb volt az időmérőkön, de ugyanolyan, vagy talán még lassabb a versenyen, mint a korábbi változat. Az energia-visszanyerés nem olyan jó.”

„De minden az időmérőről szól, az ember mindig szeretne fél, vagy egy tizedet javulni, ha a motor ezt lehetővé teszi. Ezért döntöttünk a C-specifikáció bevetése mellett.”

Maradj még, olvasd el ezeket is!

Kapcsolódó cikkek

Friss hírek

 

 

 

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!