Red Bull: 2006 óta nem volt ilyen megbízhatatlan az autónk

F1 Grand Prix of Monaco - Practice
MONTE-CARLO, MONACO - MAY 25: Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Red Bull Racing Red Bull-TAG Heuer RB13 TAG Heuer on track during practice for the Monaco Formula One Grand Prix at Circuit de Monaco on May 25, 2017 in Monte-Carlo, Monaco. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)

2006 óta nem volt ilyen gyenge idénye a motor megbízhatóságát tekintve a Red Bull Forma-1-es csapatának – ezt mondta a minap egy interjúban az istállót irányító Christian Horner.

Az osztrák istálló versenyautója ugyan meglehetősen erősnek mutatkozott 2017-ben – főleg a bajnokság második felében –, a sorozatos technikai problémák jelentősen hátráltatták a versenyzőket, Daniel Ricciardót és Max Verstappent.

Az idei szezon során papíron összesen 740 rajtbüntetést osztottak ki a Forma-1-ben az erőforrások különféle komponenseinek cseréi miatt – ebből a Honda-motorok 380, a Renault-motorok 320, a Ferrari- és Mercedes-motorok pedig csupán 20-20 rajthelyet tudhattak magukénak.

„A megbízhatóságot, a motor megbízhatóságát tekintve feltehetően ez volt a legrosszabb évünk 2006 óta” – mondta Christian Horner a Motorsport.com-nak nyilatkozva.

„A motorpartnerünk keményen dolgozik azon, hogy ezt orvosolja a tél folyamán. Elvégre szükségük lesz rá a saját csapatuk miatt is.”

„És aztán remélhetőleg össze tudunk rakni egy olyan idényt, melynek során képesek leszünk harcba szállni a Ferrarival és a Mercedesszel, akik szintén nem pihennek majd a következő év során.”

A Renault-motorok teljesítménye egyébként az elmúlt idény során sokat javult, ennek hála pedig a Red Bull is versenyeket tudott nyerni. Az időmérőkön viszont sokat küszködött a csapat.

„Láthattunk némi konvergenciát a versenynapokon, de az időmérőkön ezekkel a modellekkel, illetve a potenciális olajégetéssel, valamint efféle dolgokkal még azért van különbség bőven” – magyarázta Horner.

„A stopper nem hazudik. Már az 5. évünket kezdjük meg ezekkel a hibrid motorokkal, szóval az ember azért bízik abban, hogy lassacskán kiegyenlítődnek a dolgok, és elkezdik megérteni azokat a problémákat, melyek miatt küszködnek.”

A Red Bull a 2017-es évad elején ráadásul kasztnijával is sokat küszködött – Horner azonban elégedett azzal a felzárkózással, amit produkáltak.

„Ez az idény kettő volt osztva számunkra. Az év elején alulmúltuk a várakozásokat. Néhány gyári probléma miatt gondjaink támadtak a pályán is. És csak akkor kezdtük el látni ezeket, amikor már a versenypályán dolgoztunk az autóval. Amint megértettük ezek okát, elég egyértelmű fejlesztési irányvonalat vettünk fel.”

„A teljes Milton Keynes-i csapat hihetetlenül jól dolgozott, sokat javított az autó teljesítményén a szezon során. Az 1 másodperces hátrányt sikerült lefaragni, és erőből versenyt tudtunk nyerni, a szezon utolsó harmadában pedig a miénk volt a legerősebb kasztni.”

„Az elemzéseink szerint – ha az év utolsó 4-5 versenyét vesszük alapul – a versenynapokon a mi kasztnink volt a legjobb. És igazán örömteli látni ezt a fejlődést.”

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
pp_gemius_hit('Aurgi_e7YvPTGxeFO8vlnqSc71yG41rhwqueMi4R8QT.b7');

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!