Azt követően, hogy a Red Bull alakulatát nemrég azzal vádolták, egy trükkös rendszerrel változtatott autói hasmagasságán az időmérők és a versenyek között, az osztrák csapat tanácsadója, Helmut Marko visszavágott.
Azt követően, hogy a Red Bull alakulatát nemrég azzal vádolták, egy trükkös rendszerrel változtatott autói hasmagasságán az időmérők és a versenyek között, az osztrák csapat tanácsadója, Helmut Marko visszavágott.
A Hungaroringen ütötte fel fejét a pletyka, miszerint a Red Bullt Kanadában arra kérte a Nemzetközi Automobil Szövetség, hagyjon fel annak a trükkös rendszernek a használatával, mellyel lehetőség van finomítani az autó futóművén, illetve hasmagasságán, amikor az a parc fermében várakozik.
„Soha nem változtattunk a harmadik szabadedzés után” – mondta Helmut Marko, a Red Bull szaktanácsadója.
„Jött egy szabály az FIA-tól, mely kikötötte, hogy kizárólag egy eszköz segítségével változtathatunk a beállításokon, manuálisan nem.”
A hírek szerint a Red Bull olyan eszközhöz nyúlt, mely nemcsak a felfüggesztés módosítását, de a hasmagasság finomhangolását is lehetővé tette. Marko azonban elmondta, a Ferrari is hasonló eszközt használ jó ideje.
„Fogalmam sincs, miért ennyire idegesek a többiek. Mi úgy tudjuk, hogy a Ferrari egy éve használ hasonló rendszert.”