Red Bull: Az IndyCar után az F1 is bevezethetné az aeroscreent

SOCHI, RUSSIA - APRIL 29: Daniel Ricciardo of Australia driving the (3) Red Bull Racing Red Bull-TAG Heuer RB12 TAG Heuer fitted with the aeroscreen on track during practice for the Formula One Grand Prix of Russia at Sochi Autodrom on April 29, 2016 in Sochi, Russia.  (Photo by Clive Mason/Getty Images)
Fotó: Red Bull Racing
A Red Bull Forma-1-es csapatát irányító Christian Horner szerint az, hogy az energiaital-gyárosok által kifejlesztett fejvédő megoldást hamarosan bevetik az amerikai IndyCar-sorozaban, lehetőséget kínálhat arra is, hogy felülvizsgálják annak F1-ben történő bevezetését is.

Az IndyCarban 2020-ban debütál majd a Red Bull Advanced Technologies által tervezett aeroscreen, melyet 2016-ban a Forma-1-ben is teszteltek, végül azonban az úgynevezett ’Halo’ bevezetése mellett döntöttek.

„Kíváncsian figyelem majd, hogyan működik az IndyCarban, milyen lesz a fogadtatása, és persze arra is, hogy milyen kihívásokat jelent majd, mert kétségkívül lesznek kihívások” – mondta Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke.

„De azt gondolom, remek platform lesz majd a tesztelésre. És ha működik, miért ne vizsgálhatnánk meg az F1-es bevezetését?”

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) még 2016-ban mindkét megoldást gondosan kiértékelte, és akkor a szervezet úgy ítélte meg, a Red Bull megoldása több fejlesztési időt igényel még.

Még idén májusban Horner azt mondta, az IndyCarral kötött egyezség remek lehetőséget kínál arra, hogy „teljesen feltérképezzék” az aeroscreenben rejlő potenciált.

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
}

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!