Red Bull: Bizonyítottuk, hogy a miénk volt a legerősebb kasztni

Fotó: Red Bull Racing
Fotó: Red Bull Racing
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner azt mondja, csapata 2018-ban is bizonyította, ők rendelkeztek a legjobb karosszériával a Forma-1-es mezőnyben.

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner azt mondja, csapata 2018-ban is bizonyította, ők rendelkeztek a legjobb karosszériával a Forma-1-es mezőnyben.

Az osztrák istálló 4 futamgyőzelmet szerzett idén, sőt, Monacóban és Mexikóban rajtelsőséget is szereztek versenyzői.

„Azt gondolom, az RB14-es egy nagyon erős autó volt” – mondta Horner a Motorsport.com-nak nyilatkozva. „Ami azt illeti, szerintem ez volt a legerősebb kasztni a szezon során.”

„Ha kiegyenlítenénk a motorerőt a három topcsapat között, akkor szerintem azt láthatnánk, hogy az RB14-es egy elképesztően jó versenyautó.”

„Elég csak megnézni azokat az alkalmakat, amikor a motorerő nem volt tényező, vagy nem volt domináns tényező. Nyertünk Monacóban, habár problémánk volt az MGU-H-val, Szingapúrban a második helyen végeztünk, és győztünk Mexikóban is, ahol a tengerszint feletti magasságnak komoly szerepe volt. Ezeken a futamokon különösen erősek voltunk.”

„Nyilván rendre kevesebb leszoríteórővel köröztünk, hogy valahogy megnöveljük a végsebességet, és ilyenkor azért kompromisszumokat kell kötni az autó kezelését tekintve. De amikor a teljes specifikációt használni tudtuk, akkor… Monacóban mindkét autóval az első sorban kellett volna lennünk, Mexikóban pedig sikerült is.”

Horner elismerte, a megbízhatósági problémák jelentették a legnagyobb frusztrációt a csapat számára: Daniel Ricciardo összesen 8 alkalommal esett ki emiatt.

„Több szempontból keserédes idényen vagyunk túl. A győzelmek rendkívül édesek voltak: a győzelem Kínában és Monacóban, illetve hazai versenyünkön, Ausztriában, és természetesen Mexikóban. Kétségkívül ezek voltak a csúcspontok.”

„A mélypont pedig az a sok alkalom, amikor nem sikerült célba érnünk az autóval, a sok technikai probléma, és a motorerőbeli hátrány. Ez volt a keserű része a szezonnak.”

„Vasárnaponként alapvetően nagyon erős autónk van, és a versenyzők, amikor módjukban állt, nagyon erős versenyeket futottak.”

 

Kapcsolódó cikkek

Kukába a papírformával, jön az Azeri Nagydíj!

Hétvégén következik az Azeri Nagydíj, amely mindenben ellentmond az F1-es városi pályákkal szemben felállított hiedelmeknek: eddig csak izgalmakat, előzéseket és fordulatokat láthattunk Bakuban!

Az F1-es pontverseny állása a sanghaji verseny után

Az első két versenyhez hasonlóan a Forma-1-es Kínai Nagydíj is a Mercedes kettős győzelmét hozta. Lewis Hamilton verhetetlen volt, a Ferrari pedig nem tudta reprodukálni két héttel ezelőtti tempóját Sanghajban.

Friss hírek