Red Bull: Egy fecske nem csinál nyarat

Egyelőre nem kívánja lemásolni a Lotus Renault GP reaktív felfüggesztését a világbajnok Red Bull Racing, még ha néhány rivális csapat már meg is kezdte saját koncepciójának fejlesztését.


Egyelőre nem kívánja lemásolni a Lotus Renault GP reaktív felfüggesztését a világbajnok Red Bull Racing, még ha néhány rivális csapat már meg is kezdte saját koncepciójának fejlesztését.

Ahogyan arról korábban lapunk is beszámolt, a 2012-ben a Kimi Räikkönen – Romain Grosjean versenyzőpárossal induló Lotus ismét felhívta magára a figyelmet egy radikális fejlesztésével: a csapat egy olyan trükkös rendszert fejlesztett ki, melynek köszönhetően féktávokon kiegyensúlyozható az autó menetmagassága, ezáltal növelhető az első terelőszárny hatékonysága, minek köszönhetően nagyban megnő a fékstabilitás.

Az Autosport nemrégiben arról számolt be, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) álláspontja szerint a rendszer megfelel a technikai szabályoknak, míg a Ferrari jelenleg is a sportot irányító testület jóváhagyására vár saját rendszerét illetően.

Habár sokan a 2012-es év innovációjának tartják a Lotus reaktív felfüggesztését, a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint nagyobb a füstje, mint a lángja.

„Olyan ez, mint bármi más – arról szól az egész, miképp működik, illetve miképp van integrálva a versenyautóba” – fogalmazott a szakember. „A dolgoknak csomagként kell jól funkcionálniuk, nem pedig önálló komponensekként. Érdekes koncepciónak tűnhet, de nem én vagyok a megfelelő személy arra, hogy kommentáljam a dolgot.”

Horner elárulta, új autójuk, az RB8-as konstrukció fejlesztése jól halad, bár még túl korai jósolni az erőviszonyokat illetően.

„Az év ezen szakaszában mindenki nagyon keményen dolgozik, de eddig úgy tűnik, jó formában vagyunk, ha összehasonlítjuk az autó jelenlegi állását, illetve a terveket. A kihívás idén az, hogy teljesítsük az összes töréstesztet, még mielőtt az autót pályára küldenénk – viszont ez minden csapatot ugyanúgy érint.”

„Jó formában vagyunk, de kizárólag magunkra koncentrálunk. Majd meglátjuk, mi a helyzet, amikor az autók pályára gurulnak az első teszteken.”

Maradj még, olvasd el ezeket is!

Kapcsolódó cikkek

Friss hírek

 

 

 

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!