Red Bull: Kár volt elsietni a 2019-es szabályokat…

Fotó: Red Bull Racing
Fotó: Red Bull Racing
Noha tavaly még támogatták, a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint a legtöbb Forma-1-es csapat már ellenzi a 2019-es évben bevezetésre kerülő új technikai szabályokat.

Noha tavaly még támogatták, a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint a legtöbb Forma-1-es csapat már ellenzi a 2019-es évben bevezetésre kerülő új technikai szabályokat.

Az idei szezonra számos olyan intézkedést hozott a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a csapatokkal együttműködve, melyek az előzések elősegítését célozzák meg.

Leegyszerűsítik például az első szárnyakat, hogy a versenyautók könnyebben tudják követni egymást a versenypályákon, ezáltal több lehetőséget kínálva az előzési manőverekre.

Bár a csapatok korábban elfogadták a 2019-es változtatásokat, a Red Bull csapatát irányító Christian Horner szerint a Forma-1 egy kicsit elsiette azokat.

„Sajnos voltak olyan összetevői annak a kutatási projektnek, melyen Ross [Brawn] dolgozott, melyeket egy kicsit elsietett az FIA a következő idényre” – mondta a szakember.

„És sajnos a Mercedes és a Ferrari támogatta a Stratégiai Munkacsoport ülésén, így meglettek a szükséges szavazatok.”

„Szerintem most már minden csapat rájött, hogy nem kellett volna elsietni. De várjunk a dolog megítélésével, amíg meglátjuk az első 4-5 versenyt.”

Horner szerint az új, leegyszerűsített első szárny minimális hatással lesz a versenyzés minőségére, ugyanakkor komoly költségekkel jár.

„Jelentős változásról beszélünk. Mint minden más, ez az egy dolog is hatással van mindenre, is nyilván nagyon költséges volt a változtatás. Hogy könnyebben tudják-e majd követni egymást az autók? Egy kicsit talán, de nem kézzelfoghatóan.”

„És lesznek csapatok, akik eltalálják a dolgot, és lesznek olyanok is, akik nem. Szóval, ha valami, akkor ez növelni fogja a különbségeket a csapatok között. A legjobb módja annak, hogy szorosabbá váljon a rajtrács, az a stabilitás, mert a csapatok közti teljesítmény akkor elkezd kiegyenlítődni.”

Az FIA decemberi díjátadó gáláján a Mercedes csapatát irányító Toto Wolff azt mondta, azért támogatták az új szabályok bevezetését, mert nem akartak akadályt gördíteni a szövetség és a Liberty Media útjába.

„Azért voksoltunk mellette, mert nem akartunk együttműködésre képtelenek lenni. Az FIA és a Liberty rengeteg energiát fektetett ezen szabályok megalkotásába, és mi Mercedesként nem akartuk azt, hogy ne legyünk segítőkészek” – mondta.

„Ezért szavaztunk mellette. Úgy éreztük, egy kicsit felrázza majd a mezőnyt, ami egyúttal kínál lehetőséget és kockázatot is, de mi szeretjük a lehetőségeket.”

 

Kapcsolódó cikkek

Az F1-es pontverseny állása a sanghaji verseny után

Az első két versenyhez hasonlóan a Forma-1-es Kínai Nagydíj is a Mercedes kettős győzelmét hozta. Lewis Hamilton verhetetlen volt, a Ferrari pedig nem tudta reprodukálni két héttel ezelőtti tempóját Sanghajban.

Vettel számított Verstappen agresszív bevetődésére

A Ferrari versenyzője, Sebastian Vettel elárulta, számított arra, hogy Max Verstappen egy agresszív manőverrel megpróbálja majd megelőzni őt, ez az előrelátás pedig sokat segített abban, hogy végül visszaverje a holland támadását.

Friss hírek