Red Bull: Kár volt elsietni a 2019-es szabályokat…

Fotó: Red Bull Racing
ABU DHABI, UNITED ARAB EMIRATES - NOVEMBER 28: Pierre Gasly of France and Red Bull Racing prepares to drive during day two of F1 End of Season Testing at Yas Marina Circuit on November 28, 2018 in Abu Dhabi, United Arab Emirates. (Photo by James Bearne/Getty Images)
Noha tavaly még támogatták, a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint a legtöbb Forma-1-es csapat már ellenzi a 2019-es évben bevezetésre kerülő új technikai szabályokat.

Noha tavaly még támogatták, a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint a legtöbb Forma-1-es csapat már ellenzi a 2019-es évben bevezetésre kerülő új technikai szabályokat.

Az idei szezonra számos olyan intézkedést hozott a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a csapatokkal együttműködve, melyek az előzések elősegítését célozzák meg.

Leegyszerűsítik például az első szárnyakat, hogy a versenyautók könnyebben tudják követni egymást a versenypályákon, ezáltal több lehetőséget kínálva az előzési manőverekre.

Bár a csapatok korábban elfogadták a 2019-es változtatásokat, a Red Bull csapatát irányító Christian Horner szerint a Forma-1 egy kicsit elsiette azokat.

„Sajnos voltak olyan összetevői annak a kutatási projektnek, melyen Ross [Brawn] dolgozott, melyeket egy kicsit elsietett az FIA a következő idényre” – mondta a szakember.

„És sajnos a Mercedes és a Ferrari támogatta a Stratégiai Munkacsoport ülésén, így meglettek a szükséges szavazatok.”

„Szerintem most már minden csapat rájött, hogy nem kellett volna elsietni. De várjunk a dolog megítélésével, amíg meglátjuk az első 4-5 versenyt.”

Horner szerint az új, leegyszerűsített első szárny minimális hatással lesz a versenyzés minőségére, ugyanakkor komoly költségekkel jár.

„Jelentős változásról beszélünk. Mint minden más, ez az egy dolog is hatással van mindenre, is nyilván nagyon költséges volt a változtatás. Hogy könnyebben tudják-e majd követni egymást az autók? Egy kicsit talán, de nem kézzelfoghatóan.”

„És lesznek csapatok, akik eltalálják a dolgot, és lesznek olyanok is, akik nem. Szóval, ha valami, akkor ez növelni fogja a különbségeket a csapatok között. A legjobb módja annak, hogy szorosabbá váljon a rajtrács, az a stabilitás, mert a csapatok közti teljesítmény akkor elkezd kiegyenlítődni.”

Az FIA decemberi díjátadó gáláján a Mercedes csapatát irányító Toto Wolff azt mondta, azért támogatták az új szabályok bevezetését, mert nem akartak akadályt gördíteni a szövetség és a Liberty Media útjába.

„Azért voksoltunk mellette, mert nem akartunk együttműködésre képtelenek lenni. Az FIA és a Liberty rengeteg energiát fektetett ezen szabályok megalkotásába, és mi Mercedesként nem akartuk azt, hogy ne legyünk segítőkészek” – mondta.

„Ezért szavaztunk mellette. Úgy éreztük, egy kicsit felrázza majd a mezőnyt, ami egyúttal kínál lehetőséget és kockázatot is, de mi szeretjük a lehetőségeket.”

Maradj még, olvasd el ezeket is!

 

 

Kapcsolódó cikkek

Friss hírek

 

 

 

 

 

 

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!