Renault: A Hondát lelassítják majd a Red Bull igényei

Fotó: Pirelli
YAS MARINA CIRCUIT, UNITED ARAB EMIRATES - NOVEMBER 27: Max Verstappen, Red Bull Racing RB14 during the Abu Dhabi GP at Yas Marina Circuit on November 27, 2018 in Yas Marina Circuit, United Arab Emirates. (Photo by Mark Sutton / Sutton Images)
A Renault Forma-1-es csapatánál meg vannak győződve arról, a Honda fejlődése alaposan lelassul majd a 2019-es szezon során, leginkább azért, mert a Red Bullnak rendkívül komoly igényei lesznek a megbízhatóságra vonatkozóan.

A Renault Forma-1-es csapatánál meg vannak győződve arról, a Honda fejlődése alaposan lelassul majd a 2019-es szezon során, leginkább azért, mert a Red Bullnak rendkívül komoly igényei lesznek a megbízhatóságra vonatkozóan.

A Red Bull a tavalyi szezont követően szakított addigi motorpartnerével, a Renault-val, idén pedig már testvércsapatához, a Toro Rossóhoz hasonlóan a Honda erőforrásaival vesz részt az F1-es küzdelmekben.

A Red Bullnál azt remélik, a japán gyártó folytatni tudja majd a fejlődést, ahogy tette azt tavaly, Cyril Abiteboul, a Renault F1-es főnöke azonban szkeptikus ezzel kapcsolatban.

Szerinte a Honda csak azért tudott ilyen gyors ütemben javulni 2018-ban, mert a Toro Rosso rajtbüntetéseket is bevállalt azért, hogy minél előbb bevethessék új fejlesztéseiket.

„A Honda annyit költhet a gyárban, amennyit csak akar, és úgy döntöttek tavaly, hogy a lehető legtöbb motort bevetik – de ez idén jócskán meg lesz regulázva, ha újra be kell vállalni négy-öt rajtbüntetést” – mondta a szakember a Motorsport.com című lapnak.

„Senki nem emelte fel a hangját, amikor ez a Toro Rossónál történt, de gyanítom, egy kicsit hangosabban felszólalnak majd, ha a Red Bullnál kell megtörténnie ilyesminek. Szóval ez kétségkívül le fogja lassítani őket.”

„Ha meg akarnak felelni a szabályoknak, maximum két-három lövésük lesz csak, hogy javítsanak erőforrásaikon a szezon során. Ahogy történt az velünk is tavaly.”

A Renault 2018-ban a nyári szünet után vetette be C-specifikációjú erőforrását, de csak a Red Bull használta azt élesben.

Bár a motorteljesítményen sikerült javítani, a megbízhatósággal kapcsolatban voltak aggályok, a Renault gyári csapata, illetve a McLaren ezért ragaszkodott a B-specifikációhoz.

„Nagyobb előrelépést jelentett volna, és ugyanolyan lehetőségeink is lehettek volna, mint a Hondának. Ugyanakkor viszont mi a konstruktőri bajnokságban is érdekeltek voltunk, és tudtuk, hogy a rajtbüntetések komoly hatással lehetnek a pontszerzésre való képességünkre, illetve a bajnoki helyezésünk bebiztosítására. És ezt nem akartuk” – mondta Abiteboul.

„A Honda bizonyos értelemben fenyegetést jelent, de ugyanúgy, ahogy mindenki más. Arra számítok, hogy ez a fenyegetés le fog majd lassulni a maga folyamatában, és bízom abban a fejlődésben, amit ezen a télen elértünk.”

Maradj még, olvasd el ezeket is!

 

 

Kapcsolódó cikkek

Friss hírek

 

 

 

 

 

 

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!