Renault: A Red Bull miattunk vált azzá, ami!

Fotó: Red Bull Racing
BAKU, AZERBAIJAN - APRIL 26: Red Bull Racing Team Principal Christian Horner and Renault Sport F1 Managing Director Cyril Abiteboul in the Team Principals Press Conference during practice for the F1 Grand Prix of Azerbaijan at Baku City Circuit on April 26, 2019 in Baku, Azerbaijan. (Photo by Dan Istitene/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // AP-1Z5ATQVAD2511 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
A múlt hétvégi Azeri Nagydíj helyszínén, Bakuban ismét egymásnak feszült a Red Bull Forma-1-es csapatát irányító Christian Horner, valamint a Renault ügyvezetője, Cyril Abiteboul. Bár a felek már nem alkotnak partnerséget, szemmel láthatóan vannak még sérelmeik!

A Red Bull korábban sorozatban négy világbajnoki címet nyert a Forma-1-ben a Renault-val közösen, a 2014-es hibrid erőforrások bevezetése után azonban a csapat mélyrepülésbe kezdett, a franciák V6-os erőforrásai ugyanis megbízhatatlanok és gyengék voltak.

Az energiaital-gyárosok nem rejtették véka alá véleményüket, sokszor nyilvánosan, élesen bírálták a Renault-t, mindez pedig odáig fajult, hogy a partnerség 2018 végén véget ért, a Red Bull pedig Honda-motorokra váltott.

Adrian Newey, a Red Bull főmérnöke nemrég egy interjúban elismerte, egyfajta stratégia volt a részükről a rengeteg nyilvános kritika, így akarták ugyanis arra ösztönözni a Renault-t, hogy több pénzt fordítson a fejlesztésekre, sőt, hogy végül kihátráljanak a partnerségből.

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner újságíróknak – köztük az F1VILÁG.HU munkatársainak – nyilatkozva Bakuban reflektált is kollégája szavaira.

„Érdeklődve olvastam Adrian nyilatkozatát ezzel kapcsolatban, és szerintem ő még a 2015-ös időszakra utalt, ahol voltak egyeztetések, jártunk Párizsban is, találkoztunk Carlos Ghosnnal, és elárultuk aggályainkat” – mondta a szakember.

„2015-ben a motor még rosszabb volt, mint 2014-ben, egyre nagyobb volt a frusztráció, és úgy voltunk vele, hogy ’oké, ha talán nyitottabban elmondjuk a frusztrációnkat, akkor talán reakciót kényszeríthetünk ki’. De nem így lett!”

„Egy olyan helyzet volt, melyben mindenféle mechanizmussal megpróbálkoztunk, hogy versenyképességet generáljunk, és akkoriban úgy éreztük, hogy talán a Renault sem engedheti meg magának azt, hogy ne legyen versenyképes, megbízható, és ne teljesítsen. De sajnos nem működött.”

Cyril Abiteboul, a Renault ügyvezetője a bakui sajtótájékoztatón rögtön reagált is Horner szavaira. Bár abban egyetért, hogy motorjaik nem voltak kellően jók, rámutatott arra, a Red Bullnál elfelejtették, mit tett értük a Renault 2010 és 2013 között.

„Van valami, ami miatt abszolút elismerés jár Christiannek és a Red Bullnak: fantasztikusak a kommunikációs stratégiákban, és a kommunikáció része ennek a világnak, része a Forma-1-nek – és része a saját stratégiádnak és taktikádnak” – mondta Abiteboul.

„Nem ők az első, és nem is az utolsó csapat, akik minden fegyverét felhasználják ennek a világnak, és önök, újságírók is hatással vannak a történésekre. A minap olvastam, hogy Max boldogan vállal be egy motorcsere miatti büntetést – lenyűgöző!”

Fotó: Red Bull Racing

„Persze nem akarom elmismásolni, és egyetértek Christiannel abban, hogy a motorunk nem volt a kívánt szinten 2014-ben és 2015-ben. Vannak enyhítő körülmények. Hiszen a Renault is nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a Red Bull azzá vált, ami ma: sorozatban négy világbajnoki címet nyert.”

„Financiális szempontból, a szponzorok tekintetében, technológiai szempontból, a szakemberek szerződtetése szempontjából. Az, hogy a Red Bull itt tart, a Renault-nak is köszönhető. Köszönöm, hogy ezt elmondhattam.”

„Később lendületet veszítettünk, nem tudtuk elvégezni mindazt, amit a 2014-es szabályok megköveteltek. A többi pedig már történelem – meglátjuk, hogy a jövő mit tartogat.”

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!