Fotó: Renault
HírekKiemelt

Renault: Kevesebb versennyel jobban járna a Forma-1

A Renault Forma-1-es csapatát irányító Cyril Abiteboul szerint a száguldó cirkusz rengeteget profitálna abból, ha a jelenlegi túlzsúfolt versenynaptár helyett a jövőben csak 15 versenyt rendeznének egy idényen belül.

A 2018-as Forma-1-es program 21 versenyből áll, nemrég pedig három hétvége alatt három futamot is lebonyolítottak, ami nem volt túl népszerű a csapatok körében.

De könnyen lehet, hogy a sportág tulajdonosa, a Liberty Media nem áll meg itt: korábban felmerült, hogy a versenynaptár akár 22-23 futamosra is bővülhet, új ázsiai és egyesült államokbeli versenyekkel.

Pedig a Renault F1-es főnöke, Cyril Abiteboul szerint épp az ellenkezőjét kellene tenni a Forma-1 érdekében: csökkenteni a versenyek számát.

„Fontos a rajongókkal való kapcsolattartás, de a Forma-1-nek valamiféle különlegességnek kell maradnia. Már messze afölött járunk, ami még különlegesnek számít” – mondta a szakember a Motorsport.com kérdésére.

„A büszkeségről, a motivációról és az energiáról szóló üzenetet kell közölnünk. A jelenlegi versenynaptárral pedig a lelkesedés nem ugyanaz, mint amikor évi 15-ször utaztunk. Ha nincs meg az energia, akkor azt nagyon nehéz kifelé közölni. Szinte már rutinná válik az egész. Ennek nem egy hétköznapi munkának kellene lennie. Már nagyon megy az egyensúlyozás, szóval óvatosnak kellene lennünk.”

„Értékelem az okot, hogy miért, hiszen kereskedelmi szempontból bővítenünk kell a naptárat, de ami engem illet, én inkább a masszív csökkentés mellett lennék.”

Abiteboul szerint „15-18 verseny jelentősen növelné az értéket”.

„Ha nagyon agresszívek lennénk és mondjuk 15 futam lenne, a mostani 21 versennyel közölni kellene, ’srácok, közületek 6 repül, szóval mérkőzzetek meg’. Teljesen megfordítanánk a piacot – érdekes lenne látni a reakciókat.”

„Értem én, hogy kockázatos, a Forma-1 jelenleg nem erre van berendezkedve, minden évben több pénzre van szükség, több emberre, több versenypályára. De előbb-utóbb borulnak a dolgok, és talán látni fogjuk, hogy tudunk-e váltani.”

A Forma-1 kiscsapatai azt mondják, mindenképpen profitálniuk kell abból, ha a Forma-1 több helyszínre látogat el a jövőben.

„Versenyekre járni költséges, és a Forma-1 rengeteg pénzbe kerül, szóval meg kell bizonyosodniuk arról, hogy bevételeink is lesznek, nem csupán kiadásaink” – mondta Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke.

„Csak azért bővíteni, hogy több futam legyen, teljesen értelmetlen. 20-22 verseny a maximum. Ha ezt túllépjük, nem térül meg.”

A Force India tulajdonosa, Vijay Mallya pedig a személyzet miatt aggódik.

„A több verseny több bevételt jelent, ha pedig lehetne másfél, vagy két versenycsapatom, és kifizetne a Forma-1, megfontolnám” – mondta. „De ha minden így marad, akkor több mint 21 verseny, illetve a triplafordulók túlságosan megterhelőek a mérnökök, a szerelők, és minden érintett számára.”

Szólj hozzá!