A Renault nem másolja a Mercedes motorkoncepcióját

Motor Racing - Formula One World Championship - Canadian Grand Prix - Practice Day - Montreal, Canada
Nico Hulkenberg (GER) Renault Sport F1 Team RS17. Canadian Grand Prix, Friday 9th June 2017. Montreal, Canada., Hülkenberg

A Renault főmérnöke, Remi Taffin azt mondja, semmi értelme annak, hogy kövessék a Mercedes motorkoncepcióját, mert úgy vélik, az ő tervezésükben is bőven van potenciál ahhoz, hogy a jövőben a győzelmekért harcoljanak.

A hibrid erőforrások 2014-es bevezetése óta a Mercedes domináns szerepet tölt be a Forma-1-ben motorfronton, bár riválisainak az idei szezonban sikerült közelebb férkőzniük.

Szakértők szerint a Mercedes V6-os erőforrásának egyik legfőbb előnye az a fajta kialakítás, mellyel a turbót különválasztották a kompresszortól, és a motorblokk két oldalára helyezték el azokat.

Ezt a megoldást az idei évre a Honda is lemásolta, és bár a Renault is jelentősen áttervezte erőforrását az idei évre, nem a Mercedes által kitaposott utat követték.

„Hogy jövőre külön fogjuk-e választani a turbót és a kompresszort? Nem” – szögezte le Remi Taffin, a Renault motorfőnöke a Motorsport.com-nak.

„A motorunk olyan, amilyen. Mi jó okokkal döntöttünk úgy, hogy a hátul tartjuk a turbót. És nincs elég ok arra, hogy változtassunk, mert az autó szempontjából nem látjuk úgy, hogy előnyökkel jár a köridő tekintetében.”

„Most folyamatos fejlesztésekre van szükség, szóval egy normál fejlesztési metódust követünk. De az is igaz, hogy a valódi hangsúly most a belső égésű motorra és a turbóra helyeződik. Ezen kell dolgoznunk, és gyanítom, a Mercedes is ezt teszi. Nem sok időt áldoznak az ERS-rendszerre – a belső égésű motort fejlesztik.”

„A cél, amit a Renault-nál kitűztünk, hogy 2018-ban már ugyanazon a szinten kell lennünk, mint a Mercedes. A munka egy részét már elvégeztük idén, télen pedig meg kell valósítanunk a többit. A következő szezont talán némi hátránnyal kezdjük, de jövőre utol kell érnünk a Mercedest.”

„A próbapadon nyilvánvalóan látszik a fejlődés, és tudjuk, hogy pályától függően 3-5 tizedmásodpercnyi különbség mutatkozhat. Ha tehát a Mercedes télen 1-2 tizedet még fejlődik, mi akkor is csökkenteni tudjuk a lemaradásunkat.”

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

Hírlevél