HírekKiemelt

A Renault a „tűzzel játszott” a 2017-es szezon során

A „tűzzel játszott” a Renault a 2017-es Forma-1-es évad során annak érdekében, hogy növelni tudja V6-os erőforrásának teljesítményét – ismerte el Cyril Abiteboul, a francia gyártó főnöke.

A Renault erőforrásait használva a Red Bull Racing 2017-ben 3 versenyt is meg tudott nyerni, a megbízhatósággal azonban komoly problémák voltak.

A francia gyártó motorjait használó versenyzők az évad során összesen 300 rajthelynyi büntetést szedtek össze a motorkomponensek cseréje miatt.

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner nemrég úgy fogalmazott, 2006 óta nem volt ilyen gyenge a megbízhatóságuk, az évad során pedig az energiaital-gyárosok kiscsapata, a Toro Rosso a nyilvánosság előtt kezdett el „háborúzni” a Renault-val.

Cyril Abiteboul, a Renault F1-es főnöke elismerte, elfogadhatatlan volt a megbízhatóságuk idén, ám agresszívnek kellett lenniük a fejlesztésekkel, hogy ne maradjanak le még jobban a Ferraritól és a Mercedestől.

„Kétségtelen, hogy a 2017-es év nagy negatívuma a megbízhatóság volt, ami sokba került – a mi csapatunknak, illetve partnercsapatainknak is, amit sajnálok” – fogalmazott a francia szakember a Motorsport.com-nak nyilatkozva.

„De nagyon agresszívnek kellett lennünk, hogy egy olyan platformot hozhassunk létre, mellyel képesek vagyunk egy szintre kerülni a többi gyártóval. Egy teljesen új motorunk volt, ezért nem volt elég próbafutás a télen – a teszteken előjöttek bizonyos problémák, és volt, amire a szezon elején derült fény. Ami persze már késő volt, nem tudtunk reagálni, és bevetni a fejlesztéseket.”

„A szezon későbbi felében egy kicsit a tűzzel játszottunk annak érdekében, hogy javítsunk a teljesítményen, aminek szintén hatása volt a megbízhatóságra. És olyan hűtéssel kapcsolatos intézkedéseket kellett betartanunk, melyeket bizonyos csapatok nehezen tudtak követni.”

Fotó: Renault Sport F1

Abiteboul azt mondja, a Toro Rossónak azért volt sok műszaki gondja, mert nem tudtak alkalmazkodni ezekhez a korlátokhoz.

„Sikerült nagyobb teljesítményt kisajtolnunk a motorból, és ez problémákat generált. Minél többet használtuk őket, annál inkább kezdtek előjönni a technikai problémák, melyek egyszerűen a különféle elemek élettartamával voltak összefüggésben.”

„Próbáltuk kezelni ezt úgy, hogy csökkentettük a működési hőmérsékletet, amit bizonyos csapatoknak sikerült is megtenni, de nem mindenkinek.”

Persze a gyári csapatnak is komoly gondot okoztak a műszaki hibák, Abiteboul szerint például ezért nem sikerült megszerezni a konstruktőri 5. helyet.

„Sokba került nekünk a megbízhatóság. Úgy gondoljuk, nagyjából 45 pontot buktunk emiatt, tehát a bajnokság 5. helyét, ami a célunk volt. Ez komoly negatívuma az évnek. És nem is szeretném elbagatelizálni, mert az, ha kiesik egy autónk, vagy egy Renault-motoros autó, rettentően frusztráló. Sokat árt ez nekünk és az imázsunknak, szóval ezen mindenképp javítani fogunk a következő szezonra mindenféle kompromisszum megkötése nélkül – ez biztos.”

Szólj hozzá!
A Renault a „tűzzel játszott” a 2017-es szezon során
Sajtóhír: Kómában van a Ferrari leváltott elnöke
Rosberg: Vettel nem volt elég óvatos
Ricciardo: Természetesen fáj, mint mindig