Ricciardo: Túl szélesek az autók, ezért nem tudunk előzni!

Fotó: Red Bull Racing
MELBOURNE, AUSTRALIA - MARCH 25: Romain Grosjean of France driving the (8) Haas F1 Team VF-18 Ferrari and Daniel Ricciardo of Australia driving the (3) Aston Martin Red Bull Racing RB14 TAG Heuer battle on track during the Australian Formula One Grand Prix at Albert Park on March 25, 2018 in Melbourne, Australia. (Photo by Robert Cianflone/Getty Images)

A Red Bull versenyzője, Daniel Ricciardo állítja, az, hogy az elmúlt évben szélesebbé váltak a Forma-1-es versenyautók, nagyban hozzájárul ahhoz, hogy kevesebb előzés van a királykategóriában.

2017-ben nagyjából a felére csökkent az előzések száma a 2016-os idényhez képest, az idei évadnyitón, az Ausztrál Nagydíjon pedig ugyancsak kevés akciót láthatott a nagyérdemű.

Bár az elmúlt évben bemutatkozott új aerodinamikai szabályok kidolgozásakor különös figyelmet fordítottak arra, hogy az autók jobban tudják követni egymást, Ricciardo szerint az, hogy kiszélesedtek az autók, negatív hatással van az izgalmakra.

„Úgy érzem már, hogy a széles gumik és széles autók már eleve sok helyet foglalnak el a pályán” – mondta a Red Bull versenyzője a Motorsport.com-nak.

„Nehéz tiszta levegőt találni. Elérkezünk lassan arra a pontra, ahol már szerintem a versenypályák ártani fognak a versenyzésnek. Nem lesz sok akció.”

„Szerintem a szűkebb autók nagyszerűek voltak. Mint a motorkerékpárok esetében: hiszen annyira szűkek, hogy mindig van hely az előzésre. És 30 másodperccel lassabban köröznek nálunk.”

„Azt hiszem, ez is bizonyítja, hogy nem feltétlenül a köridőkről szól minden. Szükségünk van arra, hogy képesek legyünk a versenyzésre, mert az a látványos.”

Ricciardo szerint a versenyzés és a köridők szempontjából a 2009 és 2016 között használt versenyautók jelentették az arany középutat.

„Igen, lassúak voltak a mi sztenderdjeinknek, de egy néző nem feltétlenül veszi észre ezt a különbséget.”

„A versenyzés viszont… lehetett követni egymást, lehetett előzni. Ami az előzéseket illeti, 2014 remek volt.”

„Aerodinamikailag a mostani autók nagyon erősek. Látni az oldalszekrényeket, rengeteg apró részlet van rajtuk. Durvának tűnnek, de minden azt jelenti, hogy a hátul haladó autót nagyon zavarják a légáramlatok.”

„Barcelonában például nagyon gyorsak vagyunk. A 2-es és 3-as kanyarokat padlógázzal vesszük, mint ahogy a 9-est is. Szóval tényleg lenyűgöző. De minél gyorsabban megyünk, annál nehezebb előzni, és annál nehezebb közel kerülni az előttünk haladóhoz.”

„Szóval tényleg azt akarjuk, hogy 1:22-es köröket fussunk az 1:25-ös körök helyett, viszont ne tudjunk előzni vasárnaponként? Vagy lassabb autókat szeretnénk, de olyanokat, melyekkel képesek vagyunk versenyezni?”

„Persze, fontos, hogy gyorsak legyenek, de van egyfajta egyensúly.”

Fotó: Red Bull Racing

Ricciardo emellett kifejtette, a motorszabályokon is egyszerűsíteni kellene a költségek miatt.

„Egy egyszerű motorhoz sem értek, de ezekhez biztosan nem. És szerintem rengeteg pénzt fektetnek beléjük – pedig nincs olyan sok ok erre. Nyilván bizonyos dolgokból tanulhat az autóipar. De szerintem rengeteg pénzt pazarlunk el a technológiára, és nincs is jó hangjuk.”

„Szóval feltehetően az erőforrások jelenthetik az első lépést a költségcsökkentéshez. És aztán nem tudom… Kevesebb motor? Ez van most. A teszteken szigorítottak, hogy pénzt spóroljunk, de aztán mindenki többmillió dolláros szimulátorokat épített.”

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
}

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!