Rosberg nyerte a kaotikus Brit Nagydíjat - F1VILÁG.HU

Rosberg nyerte a kaotikus Brit Nagydíjat

HIRDETÉS

Nico Rosberg fegyelmezett vezetést bemutatva nyert Silverstone-ban, ahol négy bal hátsó defekt árnyékolta be a futamot. Az utolsó öt kör, Sebastian Vettel kiesése után parádés volt. Webber és Alonso a dobogón.



Nico Rosberg maga mögött tartva Mark Webbert, megnyerte az utolsó körökben hihetetlen izgalmakat hozó Brit Nagydíjat, amit egyébként beárnyékoltak az eddig ismeretlen eredetű defektek.

Rosberg csapattársa, Lewis Hamilton vezetett a rajtot követően egészen addig, míg elsőként nem robbant fel bal hátsó abroncsa, mellyel Sebastian Vettel került az élre, és maradt ott mindaddig, amíg tíz körrel a vége előtt meg nem állt autója a pályán, miután vélhetően elromlott a sebességváltója.

A Red Bull a célegyenesben leparkolt, ami miatt pályára küldték a biztonsági autót, így az utolsó öt kör, a különböző gumitaktikák miatt minden eddiginél nagyobb izgalmakat hozott.

Webber, aki a rajtnál visszacsúszott a 15. helyre, elkezdte üldözni az élen álló Rosberget, miközben Fernando Alonso és a korai defekt miatt szintén visszacsúszó Hamilton befogta majd megelőzte Kimi Räikkönent – aki a biztonségi autós periódusban nem állt ki új gumikért – és feljött a harmadik illetve a negyedik helyre.

Hamilton két másodperces előnyt kovácsolt össze Vettellel szemben – aki már a rajtnál elment Rosberg mellett -, azonban a hetedik körben bal hátsó defektet kapott a Wellington egyenesben, így szinte a teljes kört lassú tempóban kellett megtennie és visszacsúszott az utolsó helyre.

Nem sokkal később Felipe Massa egy hasonló defektet kapott néhány száz méterrel korábban, mint Hamilton. A Ferrari brazil versenyzője elvesztette autója felett az uralmát, megpördült, de szerencsére vissza tudott térni a pályára.

Mindez nagyon bosszantó volt Massa számára, hiszen előkelő pozícióban autózott, a 11.-ről feljött az 5. helyre a rajtnál, és remek tempót is diktált, a defekt időpontjában pedig éppen a harmadik helyért csatázott Adrian Sutillal.

Mikor Jean-Eric Vergne bal hátsó abroncsa szétdurrant a Stowe bejáratánál, a sportfelügyelők úgy döntöttek, hogy pályára küldik a biztonsági autót, amely hét körön keresztül tartotta maga mögött a mezőnyt, miközben a csapatok arra figyelmeztették versenyzőiket, hogy próbáljanak meg távol maradni a kerékvetőktől, ugyanis vélhetően azok miatt sérülnek meg a gumik.

Hirdetés

Vettel mögött nem szakadt le Rosberg az új rajtot követően, míg a harmadik helyen autózó Sutil akkor veszítette el pozícióját Räikkönennel, Alonsóval majd Webberrel szemben, mikor túl későn teljesítette második kiállását.

A Red Bull ausztrálja a 15. pozícióba esett vissza a rajtnál, ahol vélhetően technikai probléma miatt nem úgy gyorsított ki autója, ahogy az ideális lett volna, majd az első kanyarban összeért Romain Grosjean Lotusával, és megsérült az első szárnya.

Webber azonban kiválóan ment és egyre csak faragta a távolságot közte és az előtte haladó Alonso között, akit végül meg is előzött.

Már úgy tűnt, hogy az első pozíciókban nem lesz változás, Vettel autója lelassult, és a célegyenesben megállt. A biztonsági autót azonnal pályára küldték. Alonso, Rosberg és Webber is kiállt új gumikért, míg Räikkönen a pályán maradt a használt gumikon, vesztére.

Az új rajtnál, 7 körrel a vége előtt a következő volt a sorrend: Rosberg, Räikkönen, Adrian Sutil, Daniel Ricciardo, Webber, Sergio Perez, Jenson Button és Alonso.

Webber szinte azonnal átlépett Ricciardon és Sutilon, majd Räikkönent is befogta. Az utolsó körben már Rosberg nyakán volt, aki végül 7 tizedes előnyben nyerte meg idei második versenyét.

Alonso szintén remekül ment az új gumikon, magával húzva Hamiltont. Az utolsó előtti körben mindketten megelőzték Räikkönent, így a harmadik illetve a negyedik helyen futottak be.

A Ferrari spanyoljának óriási szerencséje volt néhány körrel a vége előtt, ugyanis Perez éppen akkor kapott bal hátsó defektet, mikor elkezdte az előzést a mexikóival szemben – aki végül feladta a küzdelmet.

Massa a hatodik helyre hozta be a másik Ferrarit, Sutil és Ricciardo előtt, míg az első tíz, pontszerző sorát Paul di Resta (aki az utolsó helyről rajtolt), Nico Hülkenberg (Sauber) és Button zárta a McLarennel.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!