Rosberg sürgeti a Williamsnél a KERS bevetését

A Williams német pilótája, Nico Rosberg szerint csapatának mindent meg kell tennie ezért, hogy mielőbb beszerelhesse autójába a kinetikus energiatároló rendszert, mert annak hiánya miatt hátrányban érzi magát ellenfeleivel szemben.

A Williams német pilótája, Nico Rosberg szerint csapatának mindent meg kell tennie ezért, hogy mielőbb beszerelhesse autójába a kinetikus energiatároló rendszert, mert annak hiánya miatt hátrányban érzi magát ellenfeleivel szemben.

A hibrid rendszer használata körönként közel hét másodpercig jelent extra 80 lóerőt a pilótáknak, ami megkönnyítheti a dolgukat az előzések, és a támadások elhárítás alkalmával.

Mivel az eszköz többletsúlyt (~40 kg) jelent, egyes csapatok úgy döntöttek, egyelőre nem használják, mert az több hátránnyal, mint előnnyel járna a súlyeloszlás megváltozása miatt.

A Ferrari, a Renault, a McLaren, és a BMW (Heidfeld) már az első futamon beépítette autóiba a hibrid rendszert, ami Rosberg szerint meg is látszott a pályán, így arra kéri csapatát, mielőbb készüljön el saját (a többiektől eltérő, lendkerekes) rendszerével.

“Már Melbourne-ben megmutatkozott a rendszer használatának előnye, különösen versenykörülmények között” – idézi a német versenyzőt a BBC Sport. “Nagyon nehezen tudtam magam mögött tartani, és megelőzni a KERS-szet használó versenyzőket.”

“Ez egy olyan elem, amit minél előbb be kell építenünk az autóinkba. Azt egyelőre még nem tudom, erre mikorra kerülhet sor, de bízom abban, hogy minél hamarabb.”

A Williams pilótája továbbá egyáltalán nem ért egyet azzal, hogy későbbre tolták a tengerentúli versenyek kezdésének időpontját, csak azért, hogy az kedvezzen az európai nézőknek, ugyanis sokkal veszélyesebb a versenyzés szürkületben.

Az Ausztrál Nagydíjhoz hasonlóan, a hétvégi Maláj Nagydíj kezdésének időpontja is délután öt óra lesz, ami Rosberg szerint komoly gondot okozhat a versenyzőknek, különösen akkor, ha leszakad az ég, amire jó esély van a térségben.

“Nem hiszem, hogy szürkületben kellene versenyt rendezni” – folytatta. “Melbourne-ben világossá vált, hogy ez növeli a veszélyt. A látási viszonyok nem a legjobbak, bizonyos kanyarokban még a pálya szélét sem lehetett látni.”

“A nap olyan alacsonyan állt, hogy voltak szakaszok, mikor teljesen elvakított a nap. Nagyon bízom abban, hogy ezt a döntést kétszer is meggondolják majd a jövőben.”

“Talán ha egy órával előrébb tennék az a kezdési időpontot, már segítene, mert a futam utolsó része volt a legproblémásabb. Ha pedig leszakad az ég, könnyen megtörténhet, hogy le kell állítani a versenyt” – tette hozzá Rosberg.

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
}

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!