Rosberg vezette Mercedes első sor Monacóban - F1VILÁG.HU

Rosberg vezette Mercedes első sor Monacóban

HIRDETÉS

Nico Rosberg az esővel megfűszerezett időmérőt is behúzta, így csapattársa, Lewis Hamilton mellől, az első helyről rajtolhat a vasárnapi Monacói Nagydíjon. A Mercedes duója mögül a Red Bull párosa indulhat.


Nico Rosberg az esővel megfűszerezett időmérőt is behúzta, így csapattársa, Lewis Hamilton mellől, az első helyről rajtolhat a vasárnapi Monacói Nagydíjon. A Mercedes duója mögül a Red Bull párosa indulhat.

Szemerkélő esőben, kissé nedves pályán rajtolt el az időmérő edzés Monacóban. A mezőny tagjai az átmeneti esőgumikkal, az intermediate abroncsokkal vágtak neki az első etapnak.

Ezen a délutánon végül csak 21 fős volt a mezőny, Felipe Massa autója ugyanis nem készült el az időmérőre. Mint ismert, a Ferrari brazilja a harmadik szabadedzésen törte rommá autóját, és mint kiderült, az első feltételezésekkel ellentétben nem műszaki hiba, hanem a Ferrari szerint is feltehetően a pilóta hibája okozta a balesetet. Így a váltócsere miatt rá kirótt öthelyes rajtbüntetés is értelmét vesztette, hiszen így is úgy is a rajtrács végéről kell majd indulnia.

Monacóban száraz aszfalton sem könnyű hiba nélkül megtenni egy kört, az eső most pedig még jobban megnehezítette a versenyzők dolgát. A rengeteg utcai felfestés ilyenkor még jobban csúszik, így nem volt meglepő, hogy a pilóták eleinte nagyon óvatosan köröztek a Q1-ben.

Jules Bianchi számára már a felvezető körben véget ért az időmérő, autójából kétes eredetű füst szállt fel, így kénytelen volt leparkolni a kaszinónál.

A délelőtti 1:14-es körökkel szemben most 1:30 környéki idők születtek az első tíz perc vége felé, ahogy a pálya egyre inkább felszáradt. A körülmények azonban folyamatosan javultak, így az eredmények is egyre jobbak lettek, de még mindig az intermediate abroncsok voltak az autókon.

Romain Grosjean is összetörte autóját a délelőtti edzésen (jobban, mint csütörtök délután), de a Lotus szerelői néhány perccel a Q1 vége előtt elkészültek, így a francia pilóta még mehetett egy mért kört. Ez a friss gumikon, a többiek által már nagyjából felszárított pályán annyira jól sikerült, hogy át is vette a vezetést. A leintésig Pastor Maldonado (1:23.452), Jean-Eric Vergne és Fernando Alonso is megelőzte, de így is kényelmesen továbbjutott.

A trükkös körülményeket kihasználva a Caterham idén először jutott be a Q2-be, Giedo van der Garde révén. A holland a tehetetlen Massa mellett maga mögé utasította a Force Indiás Paul di Restát (mérnöke rossz ütemben, forgalomba küldte ki) és sauberes Esteban Gutierrezt is. A másik Caterham, illetve a két Marussia is a Q1-ben ragadt.

A negyedórás második etap elején már ismét szemerkélt az eső, a köridők pedig több másodpercet is romlottak a percekkel korábbi állapothoz képest. Az eső azonban nem volt tartós, hamarosan ismét javult a helyzet, olyannyira, hogy az utolsó bő három percben már szinte mindenki a szuperlágy slick gumikkal körözött.

Hirdetés

A mezőny teljesen összekuszálódott, az erőviszonyok tótágast álltak, amit jól jelez például az is, egy perccel a leintés előtt Van der Garde még a hatodik volt. Az utolsó mért körök persze aztán még egyszer átírták a sorrendet, a legjobb idővel Sebastian Vettel lépett tovább a Q3-ba, 1:15.988-as köridővel. Räikkönen második lett, megelőzve a két Mercedest.

Nico Hülkenberg, Daniel Ricciardo, Grosjean, Valtteri Bottas, Van der Garde és Maldonado is kiesett. Utóbbi csak a 17. lett, ami az első etap megnyerése, és a második etapos kezdeti biztató tempó után mindenképpen váratlan volt.

Az utolsó, tízperces etapban ott volt mindkét McLaren, illetve Vergne is, ez mindenképpen meglepetés volt. A pálya egyre szárazabb lett, ami az eddigieket látva a Mercedesnek kedvezhetett.

Ehhez képest a teljesen felszáradó pályán az első mért körök után Sebastian Vettel a hétvége eddigi legjobb köridejével, 1:14.333-mal volt első. A Mercedesek elé még Webber is befért a másik Red Bull volánjánál.

Ezzel azonban még nem dőlt el semmi, egy gyors kerékcsere után még mindenki kihajtott a hajrára. Ez pont arra volt elegendő, hogy a Mercedes érvényesítse időmérős fölényét, és megelőzzék a Red Bullokat. Rosberg a három szabadedzés megnyerése után az időmérő utolsó etapjában is a leggyorsabb volt. A német ezzel zsinórban harmadik pole pozícióját szerezte meg az idei évben. Mellőle a másik Mercedesszel Hamilton rajtol majd. Legutóbb, Spanyolországban is ez volt a rajtfelállás, de a versenyen csúnyán visszaestek mindketten, most azonban sokkal jobbak az esélyeik, hiszen Monacóban legendásan nehéz előzni.

A második rajtsor a Red Bulloké lett, Vettel, Webber sorrendben. Kimi Räikkönen az ötödik helyre, a ferraris Fernando Alonso elé kvalifikálta magát.

Sergio Perez hetedik lett, így megverte csapattársát, Jenson Buttont is, akit még Adrian Sutil is megelőzött. A 10. helyet Vergne szerezte meg a Toro Rossónak.

A 78 körös Monacói Nagydíj vasárnap 14 órakor rajtol.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!