Rugalmasnak kell lenni az időmérőn Monacóban

A csapatvezetők szerint a rugalmasság és a jó alkalmazkodóképesség lesz a legfontosabb a szombati időmérő első etapjában, mikor egyszerre 24 autó szállja meg a versenynaptár legrövidebb pályáját.



A forma-1-es csapatvezetők szerint a rugalmasság és a jó alkalmazkodóképesség lesz a legfontosabb a szombati időmérő edzés első etapjában, mikor egyszerre 24 autó szállja meg a versenynaptár legrövidebb pályáját Monacóban.

Bár a versenyzők bíztak abban, hogy kettészedik a mezőnyt az első etapban, a csapatvezetők nem tudtak megegyezni a változtatásról, így minden bizonnyal hatalmas lesz a tumultus az időmérő első 20 perces edzésén, ahol nagy meglepetések lehetnek.

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint a rugalmasság lesz a kulcsa annak, hogy a nagyok ne búcsúzzanak az első etapban.

A szakember szerint nem kizárt, hogy versenyzőik végig kint lesznek a pályán, hogy a 20 perc alatt legalább egy tiszta kört futhassanak.

„Így is meg lehet közelíteni, de úgy is, hogy megpróbálunk akkor mért kört teljesíteni, mikor a többiek éppen a boxban vannak. Azonban a rugalmasság lesz a játék neve, ez kell ugyanis ahhoz, hogy ne essünk ki már az első etapban” – mondta Horner.

„Az első etap lesz a legkritikusabb, mikor azon kell lennünk, hogy megpróbáljunk legalább egy elfogadható mért kört teljesíteni, amivel továbbjutunk a második körbe, ahol már jóval könnyebb dolgunk lesz, hiszen hét autóval kevesebb lesz.”

„Valaki említette, hogy ha mind a 24 autó pályán lesz, akkor átlagosan kevesebb, mint 200 méter lesz az egyes versenygépek között, és a sebességkülönbségek elég nagyok, így egy cseppet sem lesz könnyű dolgunk.”

„A legrosszabb dolog, mikor a Rascasse kanyarhoz érsz, ahol akár öt autó is lehet egymás mögött beragadva. A lényeg az, hogy hagyj magad előtt elég területet, és mikor a lassabb autók a boxban vannak, megpróbálj eredményes lenni. Mindössze egy jó kör kell.”

Az egyik újonc csapat, a Lotus olasz versenyzője, Jarno Trulli azonban nem gondolja, hogy bármiféle meglepetés születik majd az első etapban.

„Nagyon szomorú lennék, ha bárki is idejönne, és panaszkodna nekünk az időmérő után” – mondta Trulli az Autosportnak. „Ez Monaco, soha nem volt könnyű, és mint mindig, most is nagy lesz a forgalom, de nem látok ebben semmi drámait.”

„Vannak autók, melyek sokkal gyorsabbak nálunk, de 20 perces az első etap. Az élen álló alakulatoknak, melyek a legjobban panaszkodnak, mindössze egy kör kell ahhoz, hogy előttünk maradjanak. Nem hiszem, hogy ez problémát jelentene számukra.”

Az első két szabadedzésen egyébként elég jól kezelték a versenyzők a nagy forgalmat, és nem voltak nagy feltartások, így többen is jelezték, hogy szerintük nem lesz gond az első etappal.

Maradj még, olvasd el ezeket is!

Kapcsolódó cikkek

Friss hírek

 

 

 

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!