Sato volt a leggyorsabb a nyitónapon Barcelonában

Takuma Sato diktálta a tempót a téli tesztek első napján Barcelonában, ahol ízelítőt kaphattunk abból, miként is néznek majd ki a jövő évi autók, hiszen a Williams után a BMW is bemutatta 2009-es szárny-csomagját.

Takuma Sato diktálta a tempót a téli tesztek első napján Barcelonában, ahol ízelítőt kaphattunk abból, miként is néznek majd ki a jövő évi autók, hiszen a Williams után a BMW is bemutatta 2009-es szárny-csomagját.

A Toyota kivételével a mezőny összes csapata elutazott Barcelonába, ahol két héttel a szezonzáró Brazil Nagydíj után kezdetét vette a 2008/2009-es téli tesztidőszak.

Összesen 17 versenyző gördült pályára a nyitónapon a spanyol ringen, ahol egyes csapatok már meg is kezdték a felkészülést a jövő évre, mikor rengeteg új szabály kerül majd bevezetésre a Forma-1-ben.

A tesztek első napján Takuma Sato diktálta a tempót a Toro Rosso színeiben, mely csapattól az idei évben immáron másodszor kapott tesztelési lehetőséget.

A japán pilóta, aki mindent megtesz azért, hogy versenyzői ülést szerezzen a jövő évre, 1:20.768-as időt repesztett a 2008-as modellel, melyre már a Bridgestone új slick (sima felületű) abroncsai voltak felszerelve.

A Toro Rosso fantasztikus napot zárt, hiszen a Red Bull tesztpilótája, Sebastien Buemi végzett a második helyen a faenzai kiscsapat másik versenygépével.

A Honda tesztversenyzője, Alexander Wurz a harmadik helyre repítette a Honda módosított RA108-as modelljét, melyen már helyet kapott néhány új aerodinamikai elem, és természetesen a slick gumik sem hiányozhattak róla.

A McLaren tesztelői, Pedro de la Rosa és Gary Paffett zárta az első öt sorát, miközben a brit gárda tovább folytatta kinetikus energiatároló rendszerének (KERS) tesztelését. Az új rendszer viszont csak de la Rosa autójában kapott helyet.


Azonban a figyelem középpontjában egyértelműen a BMW Sauber állt, hiszen a német-svájci alakulat bemutatta 2009-es aerodinamikai csomagját, ami igen furcsa kinézete miatt sokakat megbotránkoztatott. Mind Robert Kubica, mind pedig Christian Klien egy-egy hibrid autóval körözött, utóbbi a KERS rendszert is kipróbálta a pályán.

A Ferrari szintén két autóval képviseltette magát, mindkét autó úgy volt beállítva, hogy a 2009-es leszorító erő szintet szimulálta. Luca Badoer autóján egy ballaszt is el volt helyezve, mellyel a KERS súlyát próbálta szimulálni az olasz csapat.

Az ötszörös rali-világbajnok, Sebastien Loeb sikeresen teljesítette élete második F1-es tesztprogramját. A francia versenyző, aki a Red Bull Racing idei autóját vezette, kiválóan teljesített, és mindössze 1.5 másodperccel lemaradva az első helyezettől, a nyolcadik lett.

A GP2 idei második helyezettje, Bruno Senna is bemutatkozott a Forma-1-ben, a Honda Racing színeiben. A brazil pilóta honfitársával, Lucas di Grassival osztozott az egyik RA108-as modellen, és végül a 15. helyen zárt, több mint fél másodperccel megelőzve a Renault tesztpilótáját.

A brazil duó közé Guedo van der Garde ékelődött be, aki a Renault-t tesztelhette, miután megnyerte a World Series by Renault sorozatot. A holland versenyző összesen 27 kört teljesített, ugyanis délután fél négy magasságában összetörte autóját.

Ezen kívül még két alkalommal kellett megállítani az edzést: egyszer Kubica miatt, akinek megállt autója a pályán a délelőtt folyamán, illetve a Williams tesztelője, Nico Hülkenberg miatt, aki hasonlóan járt, mint lengyel kollégája.

Teszteredmények, Barcelona, 1. nap:

 1.  Sato           Toro Rosso-Ferrari   (B)  1:20.763  121
 2.  Buemi          Toro Rosso-Ferrari   (B)  1:21.071  117
 3.  Wurz           Honda                (B)  1:21.198   77
 4.  de la Rosa     McLaren-Mercedes     (B)  1:21.417   65
 5.  Badoer         Ferrari              (B)  1:22.038   93
 6.  Paffett        McLaren-Mercedes     (B)  1:22.235   47
 7.  Kubica         BMW-Sauber           (B)  1:22.341   56
 8.  Loeb           Red Bull-Renault     (B)  1:22.503   82
 9.  Piquet         Renault              (B)  1:22.560   80
10.  Klien          BMW-Sauber           (B)  1:22.883   53
11.  Hulkenberg     Williams-Toyota      (B)  1:23.467  116
12.  Liuzzi         Force India-Ferrari  (B)  1:23.794   86
13.  Sutil          Force India-Ferrari  (B)  1:23.832   88
14.  Gene           Ferrari              (B)  1:24.117   32
15.  Senna          Honda                (B)  1:24.343   39
16.  van der Garde  Renault              (B)  1:24.908   27
17.  di Grassi      Honda                (B)  1:25.512   48

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
}

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!