Fotó: Scuderia Ferrari
HírekMagazin

Schumacher nyomdokaiba lépnének a Ferrari versenyzői

2018-ban akár a második legsikeresebb Ferrari-versenyző is lehet a négyszeres Forma-1-es világbajnok Sebastian Vettel – ehhez persze jó néhány futamgyőzelemre szüksége lesz! A sorban Kimi Räikkönen sem akar lemaradni.

A patinás olasz istálló F1-es története során eddig 229 futamgyőzelmet szerzett, ezzel a McLaren és a Williams csapatát előzi meg.

Bár az elmúlt 10 évben a világbajnoki cím nem jött össze a Ferrari számára, 2018-ban a cél nem más, minthogy véget vessen a Mercedes uralmának.

Ezen cikkünkben összeszedtük a Ferrari impozáns statisztikáit – nem meglepő módon a csapat legsikeresebb versenyzője a hétszeres világbajnok Michael Schumacher, kinek nyomdokaiba Sebastian Vettel léphet az előttünk álló idényben. A futamgyőzelmek tekintetében pedig Räikkönen is odateheti magát.

A legtöbb F1-es futamgyőzelmet szerző istállók:

1. Ferrari: 229
2. McLaren: 182
3. Williams: 114
4. Lotus: 79
5. Mercedes-Benz: 76
6. Red Bull Racing: 55
7. Brabham és Renault: 35
9. Benetton: 27
10. Tyrrell: 23

Schumacher 181 versenyen állt rajthoz a Ferrarival, ebből 72 futamot nyert meg – ezzel toronymagasan a legeredményesebb Ferrari-pilótának számít:

1. Michael Schumacher: 72 győzelem (181 versenyen)
2. Niki Lauda: 15 (58)
3. Alberto Ascari: 13 (30)
4. Felipe Massa: 11 (139) és Fernando Alonso: 11 (95)
6. Rubens Barrichello: 9 (102) és Kimi Räikkönen: 9 (130)
8. Sebastian Vettel: 8 (60)
9. Jacky Ickx 6: (55) és Gilles Villeneuve 6 (66)
11. Carlos Reutemann: 5 (34), Gerhard Berger: 5 (96) és Alain Prost: 5 (30)
14. John Surtees: 4 (30), Clay Regazzoni: 4 (73) és Eddie Irvine: 4 (65)
17. Juan Manuel Fangio: 3 (10), Peter Collins: 3 (24), Mike Hawthorn: 3 (37), Phil Hill: 3 (31), René Arnoux: 3 (32), Michele Alboreto: 3 (80), Jody Scheckter: 3 (28) és Nigel Mansell: 3 (31)
25. José Froilán González: 2 (17), Tony Brooks: 2 (7), Wolfgang von Trips: 2 (25), Didier Pironi: 2 (25) és Patrick Tambay: 2 (22)
30. Nino Farina: 1 (22), Piero Taruffi: 1 (13), Luigi Musso: 1 (15), Giancarlo Baghetti: 1 (8), Lorenzo Bandini: 1 (35), Maurice Trintignant: 1 (19), Ludovico Scarfiotti: 1 (7), Mario Andretti: 1 (12) és Jean Alesi: 1 (79)

A dobogós eredmények tekintetében és Schumacher áll az élen, de Vettel 2017-ben alaposan belehúzott: összesen 13 alkalommal állt pódiumon. Csapattársa, Kimi Räikkönen 40 dobogós helyezést jegyez eddig:

1. Michael Schumacher: 116
2. Rubens Barrichello: 55
3. Fernando Alonso: 44
4. Kimi Räikkönen: 40
5. Felipe Massa: 36
6. Sebastian Vettel: 33
7. Niki Lauda: 32
8. Gerhard Berger: 24
9. Clay Regazzoni és Eddie Irvine: 23

Fotó: Scuderia Ferrari

Ami a rajtelsőségeket illeti, Sebastian Vettel eddig 5 pole pozícót jegyez, így már a top 10-ben van a Ferrari listáján, 1-gyel lemaradva Räikkönentől:

1. Michael Schumacher: 58
2. Niki Lauda: 23
3. Felipe Massa: 15
4. Alberto Ascari: 13
5. Jacky Ickx és Rubens Barrichello: 11
7. Gerhard Berger: 7
8. Juan Manuel Fangio, Phil Hill és Kimi Räikkönen: 6
11. Sebastian Vettel: 5

És mi a helyzet a leggyorsabb körökkel?

1. Michael Schumacher: 53
2. Kimi Räikkönen: 21
3. Rubens Barrichello: 15
4. Felipe Massa: 14
5. Clay Regazzoni: 13
6. Niki Lauda: 12
7. Alberto Ascari és Jacky Ickx: 10
9. Gerhard Berger és Sebastian Vettel: 9

Bár nagy a nyomás rajta, Vettel igazán élvezi, hogy a Ferrari versenyzője lehet – erről többször beszélt már a német versenyző.

„Fiatal korom óta arról álmodtam, hogy a Ferrari versenyzője legyek” – mondta. „Most csodálatos kalandot élek itt át. Természetesen nagy a nyomás, ha az ember Ferrari-pilóta, de a szenvedély messze felülmúlja ezt a nyomást. Nem is lehetnék boldogabb!”

A Ferrari másik versenyzője, Kimi Räikkönen pedig 2018-ra a világbajnoki címet tűzte ki célul.

„Természetesen idén a vb-címért szeretnék harcolni” – mondta a finn.

„Elég gyengén kezdtük a 2017-es évet, nem voltunk elégedettek a beállításokkal, és némi időbe telt, mire megoldottuk. Utána jobb lett a helyzet, de túl sok kiesése volt különféle okok miatt.”

„Viszont csapatként nagy utat tettünk meg – persze nem akkorát, amekkorát szerettünk volna, de szerintem megvannak a szükséges eszközeink. Rendeznünk kell a sorainkat, nem szabad hibáznunk, és sem a versenyző, sem a csapat részéről nem lehetnek problémák.”

„A nulláról kezdünk most, és remélhetőleg oda tudjuk tenni magunkat.”