Schumacher rámutatott gyengéjére

Michael Schumacher elárulta, hogy a gumik okozzák a legnagyobb problémát számára az idei szezonban, ugyanis azok teljesen másképpen viselkednek, mint amikhez korábban, még visszavonulása előtt hozzászokott.


Michael Schumacher elárulta, hogy a gumik okozzák a legnagyobb problémát számára az idei szezonban, ugyanis azok teljesen másképpen viselkednek, mint amikhez korábban, még visszavonulása előtt hozzászokott.

Minden idők legsikeresebb autóversenyzője három év kihagyás után tért vissza az F1-be, ám a tengerentúli versenyeken nyújtott teljesítménye messze alulmúlta a várakozásokat, amiért elmondása szerint leginkább az abroncsok okolhatók.

„A keskenyebb első abroncsokról, a száraz pályás, és az esőgumikról csak keveset tudok, hiszen nincsenek tapasztalataim azokról a korábbi éveimből” – mondta Schumacher a Frankfurter Allgemeine Zeitungnak adott interjújában.

„Minden versenyzőnek meg kell tanulnia, hogy ezek az abroncsok miként teljesítenek a változó körülmények között, és ebben a többieknek most előnyük van.”

A Mercedes német pilótája azt is elmondta, hogy 2006-os visszavonulása előtt egyik nagy erőssége az volt, hogy már a pénteki szabadedzéseken tudta, mire számítson a gumifronton a versenyhétvége hátralévő részében, ami az idei évről már nem mondható el.

„Korábban nagyon jól tudtam előre tervezni, és tudtam, hogy miként kell a legmegfelelőbben beállítani az autót ahhoz, hogy a lehető legtöbbet ki tudjam hozni az abroncsokból a hétvége folyamán” – magyarázta.

„Ebben a tekintetben mindenképpen visszaléptem az idei évben, hiszen nem ismerem elég jól a gumikat, amik rengeteget változtak az elmúlt években.”

“Tisztában vagyok azzal, hogy mely területeken kell a leginkább fejlődnöm. Vannak olyan területek, melyeken mindent az elejéről kell kezdenem, mivel semmi tapasztalatom nincsen az elmúlt három évből.”

Schumacher azt is elmondta, hogy az új szabályok miatt a versenyzőknek sokkal kisebb a mozgásterük.

„A Ferrarinál eltöltött utolsó aktív éveimben szinte minden egyes ívre megvoltak a külön beállítások. Manapság viszont erre nincsen lehetőség, egy teljes körre kell jól belőni az autót” – magyarázta a német versenyző, aki figyelmeztetett, hogy nem egy B autóval vágnak neki az európai szezonnak.

„A hírekkel ellentétben, nem egy B autóról van szó, hanem a korábbi továbbfejlesztéséről. A mai tudásunkkal már biztosan egy másik autót építettünk volna, de ez bizonyára az összes csapatról elmondható.”

A Mercedes egy hosszabb tengelytávú versenygépet küld pályára a hétvégén Barcelonában, ami Schumacher szerint nagyobb mozgásteret biztosít majd a súlyeloszlást illetően, így a gumihasználaton is javíthat.

Maradj még, olvasd el ezeket is!

Kapcsolódó cikkek

Friss hírek

 

 

 

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!