Verstappen vs. Ocon

Segíteni kell a szenvedő motorgyártókon 2014-ben

Tervet kell készíteni arra vonatkozóan, hogy a Forma-1 miként fog közbelépni abban az esetben, ha az egyik motorgyártó komoly hátrányba kerül a többiekkel szemben a következő idényben, mondja Martin Whitmarsh, a McLaren csapatfőnöke.


Tervet kell készíteni arra vonatkozóan, hogy a Forma-1 miként fog közbelépni abban az esetben, ha az egyik motorgyártó komoly hátrányba kerül a többiekkel szemben a következő idényben, mondja Martin Whitmarsh, a McLaren csapatfőnöke.

Miközben mindenki csak találgat, hogy vajon a Mercedes, a Ferrari és a Renault közül ki kerül majd ki győztesként jövőre, mikor bevezetésre kerülnek a V6-os turbómotorok a Forma-1-ben, Whitmarsh figyelmeztet, hogy fel kell készülni arra, mit lépnek, ha nem lesz kiegyenlített a mezőny.

„Az egyik legkomolyabb aggodalom a sport számára, ha az egyik gyártó nem végez elég jó munkát a szezon elején és lemarad a többiektől, ráadásul nincs reménye arra, hogy javítson helyzetén, ami mindenképpen hátrányos lehet a Forma-1-nek” – mondta a szakember.

„Sokan spekulálnak arról, hogy ki nyeri majd a motorversenyt jövőre és ezt meg fogjuk majd látni, de szerintem a sportnak megfelelően kell majd reagálnia.”

„Az idei év végén búcsúzunk az egyedüli független beszállítótól (Cosworth), ami valahol a mi hibánk is volt, mert nem reagálnunk arra, hogy nem úgy muzsikál, mint a többiek.”

„Éppen ezért, ebből tanulva, a jövőben jobban kell reagálnunk, hogy minél több beszállító a sportban maradjon. Rengeteg pénzt hoznak, és stabilitást jelentenek a sportnak, éppen ezért bizonyosságot kell szereznünk arról, hogy megfelelően reagálunk majd akkor, ha úgy érezzük, nem kiegyenlített a mezőny.”

A McLaren jövőre még a Mercedes motorjait használja, azonban 2015-től a Honda egységeit építi autóiba, miután a japán beszállító visszatér a Forma-1-be.

 

Kapcsolódó cikkek

A Mercedes veszteséggel árulja F1-es motorjait

Toto Wolff elmondta, hogy a Mercedes már így is jelentős mennyiségű pénzt bukik a Forma-1-es motorszállítói szerződésein, miközben a csapatok és a szövetség is tovább

Todt: Kiegyenlített lesz a motorteljesítmény

Az FIA elnöke, Jean Todt úgy véli, a Forma-1 meg fogja találni a megfelelő teljesítmény-egyensúlyt a különböző erőforrások között, amennyiben egy független motor bemutatkozik 2017-től.

A Mercedes ellenzi a standard, olcsó motorokat

A Mercedes motorsport igazgatója, Toto Wolff nemtetszését fejezte ki Bernie Ecclestone legújabb ötletével szemben, miszerint az FIA készen áll pályázatot kiírni, hogy egy alternatív, olcsó

A gyártók maradnának a V6-os motoroknál

A Mercedes vezére, Toto Wolff elmondta, hogy a már egy ideje tervezett megújított motorformula a jelenlegi V6-os hibridekre fog épülni és a korábbi pletykákkal ellentétben

A Renault-nak sikerült előrelépést elérnie

A Renault komoly előrelépést ért el erőforrása terén a múlt hétvégi Maláj Nagydíjon, azt követően, hogy csúnyán alulmaradt riválisaival szemben a szezonnyitón Ausztráliában, mondja a

A Red Bull kiszállhat a Forma-1-ből

A Red Bull motorsport tanácsadója, Helmut Marko figyelmeztetett, hogy az osztrák tulajdonú csapat kiszállhat a Forma-1-ben, ugyanis a jelenlegi szabályok „kinyírják a sportot”.

Friss hírek