Verstappen vs. Ocon

Sepangban is szenzorgondjai vannak a Red Bullnak

Továbbra is problémákat okoz a Red Bull Racing Forma-1-es csapatának a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) által hitelesített üzemanyag-áramlást ellenőrző szenzor.


Továbbra is problémákat okoz a Red Bull Racing Forma-1-es csapatának a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) által hitelesített üzemanyag-áramlást ellenőrző szenzor.

A szóban forgó rendszer azt követően került a figyelem középpontjába, hogy az Ausztrál Nagydíjon másodikként befutó Daniel Ricciardót a stewardok utólag kizárták a versenyből, mivel autójában a benzin áramlásának mértéke meghaladta az óránkénti 100 kg-ot – legalábbis az FIA mérései szerint.

A Red Bull azonban fellebbezett a döntés ellen, mondván, a szövetség szenzorai pontatlanok, ez többször bebizonyosodott már. A címvédő gárda álláspontját április 14-én hallgatja meg a Fellebbviteli Bíróság.

A The Times című lap értesülései szerint a melbourne-i botrány kirobbanása után a Red Bull mintegy 130 ezer dollárt költött öt vadonatúj, FIA által hitelesített Gill szenzorra, az Auto Motor und Sport szerint azonban a Maláj Nagydíj mai szabadedzésein ismét problémája volt a csapatnak az üzemanyag-áramlást mérő rendszerrel.

A lap úgy tudja, a második gyakorlásra Daniel Ricciardo autójába egy teljesen új szenzor került, de a szintén Renault-motorokkal dolgozó Toro Rossónak is gondja volt a megoldással.

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke elárulta, szeretnék mihamarabb tisztázni a kérdést, ha ugyanis a melbourne-i versenyhez hasonlóan azt a javaslatot kapják az FIA-tól, hogy csökkentség az üzemanyag-áramlás mértékét, holott véleményük szerint erre nincs szükség, nem tudja, mit fognak tenni.

„Fogalmam sincs. Talán két szenzort kellene elhelyezni két különböző helyen, és az átlagokat kellene figyelembe venni, hogy csökkentsük a tévedés kockázatának lehetőségét” – mondta a szakember.

 

Kapcsolódó cikkek

Riportfilm: Verstappen bejáratta a 2019-es Red Bullt

Max Verstappen vihette pályára először a Red Bull Forma-1-es csapatának 2019-es versenyautóját. A holland versenyző Silverstone-ban járatta be az új versenygépet. Nézd meg te is az F1VILÁG.HU exkluzív beszámolóját!

Hamilton egy erősebb Vettelre számít idén

Lewis Hamilton, a Mercedes világbajnoka újult energiával vág neki a 2019-es F1-es szezonnak, és reméli, hogy szoros csatákat vívhat a Ferrarival és a Red Bull-lal. 

Képgaléria: A Red Bull 2019-es versenyautója

Rögtön az internetes bemutatót követően pályára vitte 2019-es Forma-1-es betontorpedóját a Red Bull. Az átmeneti fényezéssel tündöklő autóval Max Verstappen tehette meg az első métereket Silverstone-ban.

Fotók: Verstappen bejáratta az új Red Bullt

Szerdán a bemutatás után pályára vitte Silverstone-ban a Red Bull 2019-es versenyautóját az osztrák csapat ifjú versenyzője, Max Verstappen. A RB15-ös egyelőre átmeneti fényezéssel mutatta csak meg magát, a végleges festés várhatóan az Ausztrál Nagydíjon debütál.

Friss hírek