Csúcssebességben ugyan elmarad, de átlagsebességben átveheti az első pozíciót az átépített Silverstone az Olasz Nagydíjnak is helyet adó Monzától, legalábbis ezt sugallják az előzetes szimulációk, mondta a pálya elnöke, Richard Phillips.
Csúcssebességben ugyan elmarad, de átlagsebességben átveheti az első pozíciót az átépített Silverstone az Olasz Nagydíjnak is helyet adó Monzától, legalábbis ezt sugallják az előzetes szimulációk, mondta a pálya elnöke, Richard Phillips.
Csütörtökön mutatták be hivatalosan Silverstone új vonalvezetését, amitől nagyon sokat várnak a szervezők, hiszen véleményük szerint az mind a rajongók, mind pedig a versenyzők igényeit kielégíti.
Az új versenypálya hozzávetőlegesen 800 méterrel lett hosszabb az új Aréna szekcióval, mint a korábbi, ami körülbelül 8-10 másodperccel növeli majd meg a köridőket, ám Phillips elmondta, hogy az átlagsebességben vélhetően verhetetlenek lesznek.
„Körülbelül fél mérfölddel lett hosszabb a pálya, ami hozzávetőlegesen 8-10 másodperccel növeli majd meg a köridőket, azonban mind a motorok, mind az autók számára ez lesz a világon a leggyorsabb átlagsebességű pálya, leszámítva az oválpályákat” – magyarázta.
Arra a kérdésre, hogy ez akkor azt is jelenti, hogy Monza elveszíti vezető helyét ebben a tekintetben, a szakember a következőkkel felelt: „Ezt mutatják a szimulációk, azonban addig, amíg nem rendezzük meg a versenyt, nem tudhatjuk pontosan.”
„A szimuláció ugyanis egy dolog, és néha nem megfelelően tükrözi a valóságot.”