Sokba került a biztonsági autó a Lotusnak

A Lotus Forma-1-es csapatánál úgy vélik, a biztonsági autós periódus fosztotta meg őket attól, hogy megnyerjék a múlt hétvégi Német Nagydíjat.


A Lotus Forma-1-es csapatánál úgy vélik, a biztonsági autós periódus fosztotta meg őket attól, hogy megnyerjék a múlt hétvégi Német Nagydíjat.

Kimi Räikkönen és Romain Grosjean a második, illetve harmadik helyen értek célba a futamgyőztes Sebastian Vettel mögött – mindketten esélyesek voltak a győzelemre, noha két különböző taktikával próbáltak felülkerekedni a Red Bull versenyzőjén.

Bár Kimi Räikkönen a leintés után úgy nyilatkozott, ha csapata nem hívja be őt a bokszba a futam utolsó harmadában, a gumik talán kibírták volna a végéig, és megnyerte volna a versenyt, Eric Boullier csapatfőnök szerint azonban nem ez volt a döntő pillanat, sokkal inkább a biztonsági autó pályára küldése.

„A biztonsági autó nem segített bennünket” – mondta a francia szakember az AUTOSPORT-nak, utalva arra, hogy a verseny ezen szakaszában Grosjean autóján frissebb abroncsok voltak, mint Vettelén.

„Egy kicsit újra kellett építenünk a stratégiát a safety car után. És ne felejtsük el azt sem, hogy az első kiállás után, amikor Kimi beragadt [Lewis] Hamilton mögé, három-négy másodpercet veszítettünk, és ez is nagyon sokba került!”

Boullier hozzátette, az sem volt éppen kedvező, hogy nem tudtak megfelelően kommunikálni Räikkönennel a rádió hibája miatt.

A finn versenyző hallotta azt, amit a csapat mondott neki, ő azonban csak a versenypálya bizonyos pontjain tudott reagálni. Emiatt pedig a Lotusnál nem tudták pontosan megítélni a gumik állapotát.

„A verseny elején elvesztettük a rádiókapcsolatot Kimivel. Emiatt nem voltunk túl kényelmes helyzetben a futam végén, és mindannyian emlékszünk arra, hogy mi történt Sanghajban tavaly” – utalt a szakember a 2012-es Kínai Nagydíjra, amikor Räikkönen a futam utolsó köreiben számos pozíciót veszített a gumik hirtelen elhasználódása miatt.

„Láttuk, hogy a tempója visszaesett egy kicsit, és volt elég előnyünk arra, hogy kiálljunk, szóval megtettük. Mindkét autónk különböző gumikon volt, és láthattuk, hogy Kimi felvette a tempót, habár nem annyira, mint vártuk. Azt is láthattuk, hogy az új lágy keverék jobban működik, mint a használt, és úgy tűnt, jó döntés volt engedni Kiminek azt, hogy megpróbáljon felzárkózni Sebastianra.”

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

OSRAM

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
pp_gemius_hit('Aurgi_e7YvPTGxeFO8vlnqSc71yG41rhwqueMi4R8QT.b7');

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!