Sutil: Senki ne várjon csodát a Force Indiától

Bár a tavalyi évben fantasztikusan teljesített a gyors pályákon, Adrian Sutil elmondta, hogy csapata nem számíthat arra, hogy megismétli tavalyi remeklését, és harcba száll a dobogós helyezésekért a Belga-, illetve az Olasz Nagydíjon.


Bár a tavalyi évben fantasztikusan teljesített a gyors pályákon, Adrian Sutil elmondta, hogy csapata nem számíthat arra, hogy megismétli tavalyi remeklését, és harcba száll a dobogós helyezésekért a Belga-, illetve az Olasz Nagydíjon.

A tavalyi évben Giancarlo Fisichella hatalmas meglepetést okozott azzal, hogy megszerezte a pole pozíciót Spa-Francorchamps-ban, és a versenyen végig harcban volt Kimi Raikkönennel az első helyért, ám végül be kellett érnie a szintén előkelő második pozícióval.

Egy futammal később, Sutil az első sorba kvalifikálta magát Monzában, és a negyedik helyen végzett, megfutva a verseny leggyorsabb körét.

Bár a Force India tovább fejlődött az idei évben, a német versenyző elmondta, hogy már nincs olyan nagy előnyük a többiekkel szemben a gyors pályákon, hiszen az idei modell tervezése során komoly figyelmet fordítottak arra, hogy az minden típusú pályán megállja a helyét.

„Tavaly egy hihetetlenül jó autónk volt ezeken a helyszíneken, és hatalmas volt az előnyünk, mert a VJM02-es modell inkább a gyors, alacsony leszorítóerős pályákra volt kihegyezve” – mondta Sutil az indiai médiának.

„Azonban biztos vagyok abban, hogy még így is rengeteg pontot fogunk tudni szerezni a következő versenyeken, nagyon jó esélyünk lesz Spában, és Monzában, ám a tavalyi teljesítményünket biztosan nem fogjuk tudni megismételni.”

Sutil azonban hozzátette, hogy a tengerentúli versenyeken nem lesz könnyű dolguk, hiszen míg riválisaik már javában használják a kipufogógázokkal áramoltatott diffúzort, addig ők még be sem vetették élesben saját fejlesztésüket, ami komoly hátrányt jelenthet számukra a technikásabb pályákon.

A Force India a Magyar Nagydíj péntek reggeli edzésén pályára küldte új diffúzorát, amit éppen Sutil tesztelhetett, ám az eredmények láttán visszatértek a régi padlólemezhez, de a vezetőség bízik abban, hogy a Belga Nagydíjon már mindkét autójukat az új fejlesztéssel tudják rajthoz állítani.

Maradj még, olvasd el ezeket is!

Kapcsolódó cikkek

Friss hírek

 

 

 

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!