Szeretne visszatérni Afrikába a Forma-1 - F1VILÁG.HU

Szeretne visszatérni Afrikába a Forma-1

HIRDETÉS
A Forma-1 vezetősége mindent megtesz azért, hogy a száguldó cirkusz mihamarabb ismét versenyezzen Afrikában. Sean Bratches, a királykategória kereskedelmi igazgatója elárulta azt is, Marrákes már jelezte is, szívesen rendezne F1-es futamot.
Fotó: Alfa Romeo Racing

Marokkóban egyszer már volt Forma-1-es verseny – 1958-ban Casablanca utcáin mérkőztek meg egymással a száguldó cirkusz legjobbjai.

Az ország mindazonáltal számos egyéb autóverseny-sorozatot vendégül látott már, 2009 és 2017 között a túraautó-világbajnokság (WTCC) rendszeresen ellátogatott oda, 2016 és 2019 között pedig Forma-E-futamokat is rendeztek Marrákesben.

Afrikában utoljára 1993-ban vendégszerepelt a Forma-1, ekkor tartották a 20. Dél-Afrikai Nagydíjat Kyalamiban. Ezt megelőzően a sportág Kelet-Londonban lelt otthonra a kontinensen.

Az évek során többször felmerült a Forma-1 Afrikába való visszatérése, ám mindezidáig ez nem valósult meg.

„Öt kontinensen versenyzünk, és az utolsó lakható kontinens, ahol nem vagyunk jelen, az Afrika” – mondta Seab Bratches, az F1 kereskedelmi igazgatója.

„Igazán produktív egyeztetéseket folytattunk Dél-Afrikában, és kisebb mértékben Marokkóban is arról, hogy nagydíjat rendeznénk ott. Korábban is versenyeztünk már arrafelé. Amennyire én tudom, főleg politikai megfontolásból szűnt meg a dolog. Viszont rajta vagyunk, mert nagyon fontos számunkra.”

Később a szakember a Reuters hírügynökségnek arról is beszélt, Afrika nagyon fontos piac lenne számukra.

„Egy olyan piacról van szó, ahol szeretnénk versenyezni. Elvégre egy globális sportág vagyunk. Van egy történelmi pálya Dél-Afrikában, Kyalamiban. Toby Venter, aki a Porsche kereskedőit birtokolja Dél-Afrikában, megvásárolta, teljesen felújította, vannak garázsok és paddock is.”

„A világ többi piacához hasonlóan nagyon proaktívan közelítettek felénk egyéb területekről is, például Marokkóból, Marrákesből. Ott is van egy pálya. Az állapotával annyira nem vagyok tisztában, gyanítom, hogy nem 1-es besorolású versenyhelyszín, de nagy az érdeklődés.”

Hirdetés

Fotó: Pirelli

Bratches kifejtette, az, hogy a verseny állami támogatást kapjon, mindenképpen lényeges.

„Bárhová is megyünk a világban, a versenyeink gazdasági motorként szolgálnak ezekben az országokban, államokban, városokban. A nagydíjaink nagy részét a kormány támogatja, és ez azért van, mert működik a dolog. Beragyogjuk ezeket a városokat, közvetlen gazdasági hatásai vannak a versenyeinknek.”

Arra a kérdésre, hogy mikor valósulhat meg egy afrikai verseny, a szakember így felelt: „Dinamikus a dolog. Rövid távban gondolkodunk, inkább így fogalmaznék.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!