Szingapúrban is bajba kerülhetnek Vettelék

Tovább folytatja a vizsgálatokat a Red Bull motorpartnere, a Renault, hogy kiderítse, Sebastian Vettel a generátor meghibásodása miatt miért volt kénytelen idén már másodszor pont nélkül zárni egy hétvégét.


Tovább folytatja a vizsgálatokat a Red Bull motorpartnere, a Renault, hogy kiderítse, Sebastian Vettel a generátor meghibásodása miatt miért volt kénytelen idén már másodszor pont nélkül zárni egy hétvégét.

A címvédő ugyan nem tudott beleszólni az élen zajló küzdelmekbe Monzában, ám jó esélye volt a pontszerzésre. A verseny végül nem tudta befejezni, mivel egy motorhiba miatt kénytelen volt leparkolni autóját.

Később kiderült, ismét a generátorral voltak gondok, mely júniusban, Valenciában már egyszer megfosztotta Vettelt a biztosnak tűnő győzelemtől.

A Renault-nál úgy vélik, a monzai pálya karakterisztikája is hozzájárulhatott a motorhibákhoz, hiszen akárcsak Valenciában, itt is találhatóak relatíve lassabb kanyarok, melyekben az alacsony fordulatszám megterheli a generátort.

„A Valenciában történtek után elvégzett vizsgálatok arra engedtek következtetni, hogy vélhetően az okozta a problémát, hogy alacsony fordulatnál túlmelegedett a generátor” – mondta Rob White, a francia vállalat ügyvezetője.

„Tehát egy új tervezéssel álltunk elő, mely sikeresen teljesítette a teszteket a próbapadon, és melyet a Red Bull és a Lotus ki is próbált Spában – hiszen Valenciában ezen két csapatnak volt problémája az egységgel. Belgiumban semmiféle probléma nem merült fel.”

„Alapvetően az változott, hogy a generátor állórészét, illetve a tekercset 10 milliméterrel meghosszabbítottuk, hogy növeljük a kapacitást az energiatermelés tekintetében. Az új specifikáció körülbelül 30 százalékkal több áramot adott le, ezzel elméletben kezelni tudtuk az alacsony fordulatnál felmerülő problémákat.”

A Monzában tapasztaltak alapján úgy tűnik, nem voltak eredményesek a fejlesztések, és a Renault-nál egyelőre még nem is tudják pontosan a múlt hétvégi meghibásodások okát.

„A harmadik tréningen, illetve az időmérőn tapasztalt problémák után kicseréltük a generátort Vettel Red Bulljában, illetve Jerome D’Ambrosio Lotusában. A versenyen tehát az incidens egy új generátorral következett be. Más elemekkel sokkal több kilométert megtettünk már, tehát nagyon fontos, hogy megértsük, mi is a különbség. Egyszerűen elfogadhatatlan, ami történt, és muszáj megoldanunk a problémát Szingapúrra.”

Miután a Forma-1 mezőnye jövő hétvégén Szingapúrban vendégszerepel, a francia vállalatnak mihamarabb megoldást kell találnia. Az utcai versenypálya ugyanis ismét gondot okozhat a generátoroknak, ráadásul további aggodalomra ad okot, hogy az Autosport értesülései szerint a szóban forgó egységgel már Monacóban is problémák voltak.

White elmondta, vagy egy új tervezéssel állnak elő az éjszakai versenyen, vagy megpróbálnak visszatérni egy korábban használt specifikációhoz.

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
}

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!