Megosztás:

Szingapúrban jöhet a McLaren-Renault bejelentés

Lassan minden a helyére kerül - a McLaren szakít a Hondával.
Lassan minden a helyére kerül - a McLaren szakít a Hondával. © McLaren

A legfrissebb sajtóinformációk szerint biztossá vált, hogy 2018-ban a Renault motorjait használja a Forma-1-ben a korábban szebb napokat is megélt McLaren. A brit istálló szakít a Hondával.

Az F1VILÁG úgy értesült, a hivatalos bejelentésre a hétvégi Szingapúri Nagydíjon kerül sor, ezzel pedig hónapok óta tartó egyeztetések, és persze a McLaren évek óta tartó küszködése érhet véget.

A McLaren és a Renault együttműködéséhez persze nemcsak a két fél hozzájárulására volt szükség – rengeteg szálon folytak a tárgyalások, hiszen egy rendkívül komplex üzletet kellett lebonyolítani nagyon rövid idő alatt.

Ahhoz, hogy a McLaren a következő idénytől kezdődően a Renault erőforrásait használhassa a Forma-1-ben, mindenképpen arra volt szükség, hogy jelenlegi partnere, a Honda összeálljon a Toro Rosso csapatával. Erre leginkább azért volt szükség, mert a Renault nem vállalta volna egy negyedik istálló motorokkal való ellátását – ráadásul ezt a szabályok sem tették volna lehetővé –, és persze az sem másodlagos, hogy egy ilyen döntéssel a Forma-1-gyel hosszú távra tervező Hondát is a sportban lehet tartani.

A motorpartner-váltás már csak azért sem egyszerű a csapatok számára, mert a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szabályai szerint az érintetteknek legkésőbb május 6-ig jelezniük kell ezen szándékukat.

A tárgyalásokba tehát a szövetség és a Forma-1 vezetői és mélyen érintettek, ám úgy tűnik, lassan minden a helyére kerül.

1

Szinte biztos ugyanis, hogy Carlos Sainz megállapodott a Renault csapatával – a francia istálló a spanyol versenyzőt kérte a Red Bulltól azért, hogy kiscsapata, a Toro Rosso ne az ő, hanem a Honda-motorjait használhassa 2018-ban.

Úgy hírlik, Sainz már az idei Maláj Nagydíjon beülhet a Renault autójába, így Jolyon Palmernek távoznia kell a csapattól.

Sainz helyét pedig Pierre Gasly veheti át a Toro Rossónál, aki a napokban úgy nyilatkozott, reméli, hogy hamarosan bemutatkozhat a Forma-1-ben.

Ahogy a McLaren-Renault, valamint a Toro Rosso-Honda „házasságot”, úgy Sainz csapatváltását is már ezen a héten bejelenthetik az érintettek.

Azzal, hogy a McLaren jövőre nem Honda-motorral áll rajthoz az F1-ben, Fernando Alonso maradása is biztosítottá válhat, a wokingi gárdának azonban igazán költséges lesz a japánokkal való szakítás.

Leginkább azért, mert az elmúlt években ingyen kapták az erőforrásokat a Hondától, ráadásul Alonso fizetését is a japán gyártó állta. Jövőre viszont a csapatnak már fizetnie kell a Renault-motorokért, ráadásul Alonso bérét is a csapatnak kell állnia.

2

Ami pedig a Toro Rossót illeti: az olasz kiscsapat grátiszként kapja a Honda-motorokat 2018-tól, anyacége, a Red Bull pedig igazán kényelmes helyzetbe kerülhet, ha ugyanis a Honda az Ilmor és a külső partnerek segítségével jelentősen javítani tud teljesítményén, úgy nem elképzelhetetlen, hogy a Red Bull Racing is Honda-motorokra vált 2019-ben.

MEGOSZTÁS:

Ezt olvastad már?

Nem mindennapi jelenetnek voltunk szemtanúi a Forma-1-es Olasz Nagydíjon – néhány éve még el sem...

Hozzászólások

( komment)