Szinte új autója lesz a Racing Pointnak Németországban

Fotó: Racing Point
Sergio Perez, Racing Point RP19
„Majdhogynem új autóval” érkezik majd a nyári Német Nagydíjra a Racing Point Forma-1-es csapata – ezt Andy Green, az istálló technikai igazgatója árulta el nemrég.

A kiscsapat az idei évben már a Toyota kölni szélcsatornájában végzi fejlesztéseit, hanem a Mercedes brackley-i gyárában dolgozik versenyautóján, ennek köszönhetően pedig sikerült is felgyorsítania a folyamatokat, köszönhetően annak, hogy silverstone-i központjából könnyebben tud új elemeket biztosítani tesztekhez.

A Racing Point már a múlt hétvégi Spanyol Nagydíjra is több újítással érkezett: új aerodinamikai elemek, illetve egy vadonatúj első felfüggesztés is felkerült autójára.

A csapat következő jelentősebb fejlesztési csomagja a nyári szünetet megelőzően érkezik, a júliusi Német Nagydíjra.

„Ez egy nagy csomag lesz” – mondta Otmar Szafnauer csapatfőnök a Motorsport.com kérdésére.

„És az aerodinamikai filozófia is változik, szóval komoly dologról van szó. Amilyen hamar csak lehet, be kell vetnünk, remélhetőleg még Magyarország előtt.”

Szafnauer azt mondja, nem vállalnak kockázatot azzal, hogy év közben változtatnak az autó aerodinamikai filozófiáján.

„Nem kockázatos. Azt gondolom, mások is csinálják már azt, amivel mi próbálkozunk. Rengeteg minden fog változni, de ez a helyénvaló dolog, és olyasvalami, ami sokat segít majd abban, hogy javítsunk az autón.”

Andy Green technikai igazgató azt mondja, a változtatásokat azért vezetik be, hogy a továbbiakban ne küszködjenek az olyan helyszíneken, mint például Barcelona.

„Az autó egyensúlyát tekintve ez egy nehéz pálya számunkra. És nemcsak az idei évről, hanem az elmúlt jó pár évről beszélek. Jó ideje nem tudtuk megoldani ezt. Viszont jönnek új elemek, majdhogynem egy új autó a nyári gyárbezárás előtt. Remélhetőleg ezekkel kezelni fogunk majd néhány problémát, amik jellemzőek voltak ezeken a pályákon.”

Green elárulta, mik is a jelenlegi, RP19-es modell gyengeségei.

„Egyszerűen a kanyarok hossza miatt küszködünk. A 180 fokos kanyarokban hajlamosak vagyunk túl sok gumit használni, nem tudunk megfelelő egyensúlyt tartani az egész kanyaron át. Vagy a kanyar közepén, vagy az elején, vagy a végén van jó egyensúly, de nem tudjuk végig vinni. Ezzel küszködünk.”

A szakember hozzátette, jelentősen felgyorsították a fejlesztéseket 2019-re.

„Bizonyos szempontból még mindig a felzárkózásról szól a dolog, de nem állunk egyhelyben. Nem fogunk leállni valamivel, hogy aztán valami másra fókuszáljunk, minden elképzelésünket továbbfejlesztjük.”

Maradj még, olvasd el ezeket is!

Kapcsolódó cikkek

Friss hírek

 

 

 

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!