Teljesen átalakult a maláj versenypálya

Az idei Maláj Nagydíj előtt jelentős felújításon esett át a szepangi Forma-1-es versenypálya, mely akár fejtörést is okozhat majd a királykategória csapatainak és versenyzőinek.

A pályát még az év korábbi szakaszában teljesen újraaszfaltozták, megváltoztatták a bukótereket, és egyes kanyarokban jóval simábbá varázsolták az aszfaltot.

Razlan Razali, a Sepang International Circuit ügyvezetője elmondta, a versenyzőknek olyan érzésük lesz, mintha először látogatnának el a maláj versenypályára.


Az idei Maláj Nagydíj előtt jelentős felújításon esett át a szepangi Forma-1-es versenypálya, mely akár fejtörést is okozhat majd a királykategória csapatainak és versenyzőinek.

A pályát még az év korábbi szakaszában teljesen újraaszfaltozták, megváltoztatták a bukótereket, és egyes kanyarokban jóval simábbá varázsolták az aszfaltot.

Razlan Razali, a Sepang International Circuit ügyvezetője elmondta, a versenyzőknek olyan érzésük lesz, mintha először látogatnának el a maláj versenypályára.

Összesen 9 kanyaron hajtottak végre módosításokat, és több mint 600 méternyi új kerékvetőt fektettek le. A legnagyobb változás a 15-ös kanyarban, az utolsó hajtűben történt, ahol a kanyar belső oldalát 1 méterrel megemelték, hogy ezáltal módosítsanak az ideális íven, és több előzési lehetőséget teremtsenek.

Szintén módosítottak a magasságon a 2-es, a 3-as, a 4-es, az 5-ös, a 6-os, a 9-es, a 12-es és a 13-as kanyarban.

A Forma-1 kizárólagos gumiszállítójánál, a Pirellinél eközben arról beszélnek, a felújított versenypálya komoly kihívást jelent majd az abroncsoknak is.

„Nagyon sokat változtattak a pályán” – mondta Mario Isola, a Pirelli technikai igazgatója a Motorsport.com című internetes lapnak. „Már felmértük az aszfaltot, hiszen pár hónapja kollégáink a Superbike-sorozatban már jártak itt, közvetlenül az újraaszfaltozás után. Megkértük őket, hogy végezzenek méréseket azzal a lézerberendezéssel, amit mi használunk.”

„Az aszfalt kevésbé agresszív, mint a múltban, a bukkanók nincsenek már ott, szóval teljesen sima a pálya. És néhány kanyar dőlése is teljesen megváltozott.”

Isola kifejtette, a csapatokra rengeteg tanulnivaló vár a pénteki szabadedzéseken.

„Nehéz megjósolni a változtatások hatásait, de azt gondolom, az ívek másmilyenek lesznek, és a köridők is eltérnek majd a korábbiaktól.”

Maradj még, olvasd el ezeket is!

Kapcsolódó cikkek

Friss hírek

 

 

 

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!