HírekKiemelt

Több fronton is gyanús a Ferrari F1-es autója

Fotó: Shell

Több fronton is támadás érheti a Ferrari Forma-1-es csapatát versenyautójának legalitása kapcsán.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a minap tette világossá a királykategória csapatai számára, hogy a továbbiakban szigorúan tilos lesz segédolajtartályból olajat juttatni a kenőanyag-rendszer bármely részébe az időmérő edzések során.

Bár egyes források szerint mindez csak megelőző intézkedés, a pletykák szerint a Ferrari az olajfelhasználás tekintetében tudott nagyot lépni előre idén – és felmerült a gyanú, hogy a maranellóiak nem éppen legális eszközökhöz folyamodtak.

Az Auto Motor und Sport értesülései szerint az FIA szakemberei Kínában alaposan át is vizsgálták az olaszok autóit, sőt, mint a teljes olajrendszer tervrajzait is tanulmányozták – végül pedig szabályosnak minősítették azokat.

Ám nemcsak ezen a területen került gyanúba a Ferrari: a német lap szerint a Red Bull csapata azzal vádolta meg a Ferrarit, hogy visszapillantó tükrei nem felelnek meg a reguláknak, a múlt hétvégi, bakui verseny után pedig a Mercedesben merültek fel kétségek arra vonatkozóan, hogy a Scuderia akkumulátorai legálisak-e – azok ugyanis állítólag a megengedett 4 megajoule-nál több energia előállítására képesek.

Ha pedig mindez nem lenne elég, annak gyanúja is felmerült nemrég, hogy a Ferrari turbófeltöltője olyan gázokat generál, melyeket a hatékonyabb aerodinamika érdekében a hátsó szárnyra fújnak.

Az Auto Motor und Sport értesülései szerint nem kizárt, hogy a Ferrari korábbi mérnöke, az április óta a Mercedesnél dolgozó Lorenzo Sassi volt az, aki elárult egy-két dolgot korábbi csapatáról.

Szólj hozzá!


További hírek