Verstappen vs. Ocon

Többet hoznak majd a Renault motorfejlesztései, mint amekkora hátrányban vannak

Fotó: Renault
Fotó: Renault

Többet hoznak majd köridőben a Renault idei motorfejlesztései, mint amekkora hátrányban van a francia gyártó riválisaival, a Ferrarival és a Mercedesszel szemben.

A 2014-es V6-os hibrid motorok bevezetése óta a Renault jóformán csak kullog ellenfelei mögött, az idei évre azonban sikerült újabb előrelépéseket tennie, a múlt hétvégi Kínai Nagydíjon pedig gyári csapata, illetve partneristállói is feljebb tekerhették a motorteljesítményt.

Cyril Abiteboul, a francia gyártó F1-es főnöke azt mondta, az időmérőn ez több mint 1 tizedmásodpercet hozott nekik, a Renault fejlesztései azonban a versenytempóban több mint fél másodpercet jelenthetnek majd.

„Jelentős mértékű évközi fejlesztésekről beszélünk” – mondta a szakember.

„Véleményem szerint többet hoznak majd, mint amekkora a hátrányunk a topcsapatokhoz képest, legalábbis a versenyeken. De nyilvánvaló, hogy a topcsapatok és a topgyártók sem állnak meg itt.”

Abiteboul azt nem árulta el, a Renault mikorra tervezi a fejlesztéseket, annyit azonban kifejtett, hogy „motorerő tekintetében az ötödik versenytől kezdve lesznek érkezőben dolgok”. A komolyabb előrelépés pedig az év későbbi szakaszában várható, amikor magán a hardveren is módosítanak.

A Kínai Nagydíjon egyébként a Renault versenyzői, Carlos Sainz és Nico Hülkenberg új hőenergia-visszanyerő rendszert (MGU-H) kaptak, ám ezekkel nem a teljesítmény növelését célozták.

Az idei fejlesztések részét képezi majd annak a kinetikus energia-visszanyerő rendszernek (MGU-K) a bevetése, mely tavaly nem működött megfelelően – ettől viszont már előrelépést vár a gyártó.

„Van néhány előrelépés a tekintetben, ahogy a motort működtetjük, és ez jobbára az időmérőre értendő” – mondta Abiteboul.

„Lesz még javulás, de nyilván a következő igazi fejlődést a hardver frissítése jelenti majd. Ezt nem fogjuk megtenni azelőtt, hogy bevetjük a második erőforrásunkat – amire reményeim szerint minél később kerül majd sor.”

A szakember kifejtette, ha nem kerekednek felül a turbóproblémákon, amely Daniel Ricciardo motormeghibásodását is okozta Kínában, nem lesz eredményes a motorfejlesztés.

Abiteboul állítja, „van már elképzelésük” arról, mi okozta a meghibásodást, és a McLarennek is „hasonló gondja” volt a teszteken.

Fotó: Red Bull Racing

Bár a versenyteljesítmény javítása nagy lendületet adhat a Red Bull Racingnek a Ferrarival és a Mercedesszel való küzdelemben, a Renault-nál tudják, jelentős időmérőbeli hátrányukat le kell dolgozniuk.

„Minden lehetséges megoldást feltérképezünk, hogy lecsökkentsük ezt a hátrányt. Az első, hogy megtaláljuk, mi okozza a különbséget. De azt gondolom, a kínai időmérőn látott hárányunk kisebb volt, mint korábban. Ez persze még nem elég, és tovább fogunk fejlődni.”

 

Kapcsolódó cikkek

Egy csatorna okozta Ricciardo vesztét

Balszerencsésen indult Daniel Ricciardo renault-s karrierje: egy vízelvezető csatorna okozta korai balesetét a szezonnyitó F1-es Ausztrál Nagydíjon.

Hamilton az élen a Ferrarik előtt Melbourne-ben

A világbajnoki címvédő Lewis Hamilton volt a leggyorsabb a Forma-1-es Ausztrál Nagydíj szombati szabadedzésén. A brit versenyzőt Sebastian Vettel követi a második, Charles Lerclerc a harmadik helyen.

Hamilton egy hajszállal Vettel előtt az év első F1-es edzésén!

A Mercedes világbajnoki címvédője, Lewis Hamilton volt a leggyorsabb a 2019. évi Forma-1-es világbajnoki sorozat első szabadedzésén, Melbourne-ben. A brit versenyzőtől mindössze 38 ezreddel maradt le Sebastian Vettel, akit csapattársa, Charles Leclerc követett szorosan.

Friss hírek