Todt: Nem lesznek új motorgyártók 2021-től - F1VILÁG.HU

Todt: Nem lesznek új motorgyártók 2021-től

HIRDETÉS
Fotó: Renault

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Jean Todt a múlt hétvégén, Monzában elárulta, nem számít arra, hogy 2021-ben új gyártó csatlakozik a Forma-1-hez, habár tervben van a motorszabályok megváltoztatása.

A Forma-1 Stratégiai Munkacsoportja a Szingapúri Nagydíjat megelőzően állapodhat meg véglegesen az erőforrásokra vonatkozó regulák átalakításáról. A cél továbbra is az, hogy hangosabb, olcsóbb, és kevésbé komplex motorokat lehessen használni a Forma-1-ben.

Korábban radikálisabb átalakításokat terveztek – megszabadultak volna például a hőenergia-visszanyerő rendszertől [MGU-H], ám a törekvések továbbra is arra irányulnak, hogy a versenyzők keményebben nyomhassák a gázpedált, és jobb hangjuk legyen az F1-es versenygépeknek.

Az új motorokkal az egyik cél az lett volna, hogy új gyártókat csábítsanak a Forma-1-be, hiszen a Porsche, a Cosworth és az Aston Martin is érdeklődve figyelte a fejleményeket, az FIA elnöke, Jean Todt azonban újságíróknak – köztük az F1VILÁG munkatársainak – nyilatkozva Monzában azt mondta, nem várható, hogy bővül a gyártók sora.

„Egy gyártó részéről [feltehetően a Porsche – a szerk.] volt jele némi érdeklődésnek, de ők azt mondták nekünk, hogy nincsenek abban a helyzetben, hogy elkötelezzék magukat 2021-től” – mondta a szakember.

„Ám ami nagyon fontos volna számukra, hogy tudják, milyenek is lesznek a szabályok, mert erősen érdeklődhetnek majd a jövőben.”

Todt szerint nagyon fontos az, hogy olyan regulákat alakítsanak ki, mellyel megtarthatják a Mercedest, a Ferrarit, a Renault-t és a Hondát.

„Számomra a prioritás az, hogy megtartsuk mind a négyet. Mindig is mondtam, hogy nagyon sportszerűtlen lenne azt mondani ennek a négy, felénk elkötelezett gyártónak, hogy be szeretnénk vonni egy újabbat, szóval változtassunk meg mindent.”

„Mi lenne a helyzet velük? Mi lenne azzal a rengeteg invesztálással, amit az elmúlt években láthattunk tőlük, ha teljesen megváltoztatnánk a szabályokat azért, mert szeretnénk még 1-2 új gyártót?”

Hirdetés

„Ez az egyik oka annak, hogy nincs revolúció a motorszabályok tekintetében. Ha most biztosítani tudjuk azt, hogy ez a négy gyártó marad, az már nagy eredmény lenne számomra.”

Fotó: F1VILÁG

Todt elárulta, soha nem volt meggyőződve arról, hogy képesek lesznek négynél több gyártót bevonni, miközben motorszabályaik ennyire eltérnek más kategóriákétól.

„Én mindig pesszimista voltak azzal kapcsolatban, hogy a Forma-1 specifikus szabályaival négynél több gyártónk lehet” – mondta.

„Személy szerint azt gondolom, hogy nagyszerű eredmény az, hogy 10 csapatra van négy különböző hajtásláncunk.”

„Szóval nagyon szkeptikus voltam. Ezért is kértem azt, hogy fontoljuk meg a közös szabályrendszert más bajnokságokkal, hiszen vonzóak lehetnénk más gyártók számára is, ha 7-10 ügyfélcsapatuk lehetne. De ez soha nem történt meg.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!