Toro Rosso: Kifizetődött az új autó késői bevetése

A Scuderia Toro Rosso technikai igazgatója, Giorgio Ascanelli egyáltalán nem bánja, hogy csapata csak a szezon feléhez közeledve mutatta be új autóját, amely komoly javulást eredményezett az olasz gárda teljesítményében.

A Scuderia Toro Rosso technikai igazgatója, Giorgio Ascanelli egyáltalán nem bánja, hogy csapata csak a szezon feléhez közeledve mutatta be új autóját, amely komoly javulást eredményezett az olasz gárda teljesítményében.

A Red Bull fiókcsapata a szezon első öt megmérettetését a tavalyi autó egy átdolgozott változatával teljesített, mielőtt még a Monte-Carlói Nagydíjon bemutatta volna az RB4-es alapjain nyugvó STR3-as kódszámmal ellátott modellt.

Bár a döntés rizikós volt, ugyanis nem volt még elég tartalék alkatrész az új autóhoz, az STR3-as kiválóan teljesített első bevetésén, és azonnal pontot szerzett a csapatnak.

“Úgy döntöttünk, hogy a tavalyi autó egy módosított változatával kezdjük meg az idei évet, és ezt egyáltalán nem bánjuk” – mondta Ascanelli a csapat által kiadott interjúban. “Mindössze egy ponttal szereztünk csak kevesebbet eddig, mint az egész tavalyi szezonban, így azt gondolom, hogy elégedettek lehetünk. Nem bánok semmit, szerintem jó döntéseket hoztunk.”

“A szezon első felében az STR2B kódjelű autóval egy kicsit kevesebb pontot gyűjtöttünk, mint amennyit elérhettünk volna, azonban ez nem amiatt volt, hogy a régi autóval indultunk a versenyeken. Sokkal inkább annak köszönhettük mindezt, hogy nem megfelelően futtattuk az autót, és beszállítóinkat sem ellenőriztük olyan szigorúan, ami miatt megbízhatósági problémáink voltak.”

“A továbbfejlesztett elemek, melyeket az STR2-esbe építettük be, rengeteg kilométert megtettek a téli tesztek alatt, és mikor a versenyekre érkeztünk, azokkal problémáink voltak. Mindezek ellenére sikerült két pontot szereznünk az első öt versenyen ezzel az autóval.”

Ascanelli úgy gondolja, csapata jól döntött, hogy csak a szezon hatodik állomásán veti be új autóját, azonban hozzátette, nem volt egyszerű dolguk felkészíteni az STR3-ast első néhány versenyére.

Az olasz szakember viszont úgy gondolja, hogy Sebastien Bourdais és Sebastian Vettel már a határon autózhat, ugyanis a csapatnak már van megfelelő mennyiségű tartalék alkatrésze az STR3-as modellhez.

“Az STR3-as egy sokkal jobb autó elődjénél” – mondta Ascanelli. “Okos döntés volt, hogy csak a szezon közben mutattuk be, de bevetése nem volt fájdalommentes. Mivel nagyon kevés tartalék alkatrészünk volt hozzá, el kellett halasztanunk előre tervezett debütálását, így Törökország helyett Monacóban kellett bemutatnunk. Úgy gondolom, hogy ez egy nagyon bátor, merész döntés volt, de végül kifizetődött.”

“Azonban véleményem szerint nagyon jól kezeltük a helyzetet, és ezen a hétvégén kerül sor az első olyan versenyre, ahol már megfelelő mennyiségű tartalék alkatrész áll majd a rendelkezésünkre, így erre többé már nem kell odafigyelnünk.”

“Mostantól versenyzőinknek nem kell olyan óvatosan vezetniük, több hibát megengedhetnek maguknak, mert eddig igenis észben kellett tartaniuk, hogy ha összetörik autójukat, akkor veszélybe kerülhet indulásuk a versenyen, ugyanis kevés tartalék alkatrész áll a rendelkezésünkre. Bízom benne, hogy mostantól még felszabadultabbak és gyorsabbak lesznek.”

A Toro Rosso technikai vezetője szerint még rengeteg erő lakozik az új autóban, így most azon kell dolgozniuk, hogy abból mindent kihozzanak.

“Egyelőre még nem vagyunk ott, ahol lehetnénk ezzel az autóval. Az elmúlt versenyünk jól sikerült Franciaországban, de szerintem sem a versenyzők, sem pedig mi mérnökök nem hoztunk még ki mindent az autóból. Jelenleg is tanuló fázisban vagyunk, így biztos vagyok benne, hogy még sok tartalék van benne” – tette hozzá Ascanelli.

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

Hírlevél