Hírek

Továbbra is fontos az időmérő a Forma-1-ben

A Forma-1-es versenyzők és csapatok szerint nem csökkent az időmérő edzések jelentősége a királykategóriában pusztán azért, mert valamivel könnyebbé váltak az előzések a versenyeken.


A Forma-1-es versenyzők és csapatok szerint nem csökkent az időmérő edzések jelentősége a királykategóriában pusztán azért, mert valamivel könnyebbé váltak az előzések a versenyeken.

Bár voltak idők, amikor a pole pozícióból való rajtolás majdhogynem elengedhetetlen tényezője volt annak, hogy egy adott pilóta megnyerje a vasárnapi versenyt, a gumikkal való taktikázásra manapság rendkívül komoly szerep hárul, a DRS-rendszernek, illetve a kinetikus energia-visszanyerő rendszernek (KERS) hála pedig az előzések is könnyebbé váltak a Forma-1-ben.

Ez azonban nem jelenti azt, hogy a kvalifikációk leértékelődtek – még ha a csapatok többsége általában nem az időmérőre, hanem a másnapi versenyre is optimalizálja autóját.

„Mindig jobb az élen lenni” – mondta Felipe Massa, a Ferrari versenyzője az AUTOSPORT-nak.

„Ez olyasvalami, amiért mindig dolgoznunk kell, függetlenül attól, hogy nem tehetjük rosszabbá az autót a versenyre amiatt, hogy mi legyünk a leggyorsabbak az időmérőn.”

„Tudjuk, hogy a legfontosabb a verseny. Ha viszont az ember a tizedik helyről rajtol, akkor nyilván elég nehéz lesz a győzelemért harcolnia.”

„Ha a legjobb ötből startolunk, vagy a legjobb háromból, akkor bármi lehetséges.”

A Red Bull versenyzője, Mark Webber úgy véli, az időmérők manapság nem annyira fontosak, mint korábban, ám továbbra is komoly jelentőséggel bírnak, éppen ezért nem szabad figyelmen kívül hagyniuk.

„Az időmérő az évek során kevésbé fontossá vált” – mondta az ausztrál. „Voltak idők, amikor tényleg ez jelentett mindent, és az esetek 75-80% százalékában az ember abban a pozícióban ért célba, ahol az első körben volt.”

„Manapság már kevésbé fontos, forgalom szempontjából viszont még mindig van jelentősége. Az ember ezekkel a gumikkal nemigen akar forgalomban autózni, mert nem szeretik a piszkos levegőt, és sokkal jobban kopnak.”

„Emiatt pedig az első etap eléggé megrövidülhet, ami a következő stinteket nehezíti meg. Már szombaton van némi sakkjátszma azért, hogy jó pozícióban legyünk a versenyen.”

A Lotus világbajnok versenyzője, Kimi Räikkönen hozzátette: „Segít, ha az ember az élen van, hiszen vigyázhat a gumikra, ráadásul arra is kisebb az esély, hogy valamiféle balesetbe keveredsz a rajtnál.”

Stefano Domenicali, a Ferrari csapatfőnöke rámutatott arra, pontosan a gumik miatt van továbbra is igen komoly jelentősége a kvalifikációknak.

„Fontosak, mert ha a mezőny elejéről rajtolhatsz, akkor a lehető legjobban tudsz bánni az abroncsokkal” – nyilatkozta a szakember.

„De az első négy versenyen látottakat figyelembe véve minden lehetséges.”

Szólj hozzá!