Toyota: Nem pénzkidobás Bahreinben tesztelni

A Toyota technikai igazgatója, Pascal Vasselon szerint riválisaik nagyon rosszul döntöttek, hogy velük ellentétben Bahrein helyett Európában tesztelnek majd a jövő héten, mert az előrejelzések szerint továbbra is változékony idő várható a térségben.

A Toyota technikai igazgatója, Pascal Vasselon szerint riválisaik nagyon rosszul döntöttek, hogy velük ellentétben Bahrein helyett Európában tesztelnek majd a jövő héten, mert az előrejelzések szerint továbbra is változékony idő várható a térségben.

Az idei év első kollektív tesztprogramján egyetlen nap kivételével egész héten esett az eső a portugál Algarvében, ami igencsak megnehezítette a résztvevők dolgát, pedig többségük már az új autójával körözött.

Bár a Ferrari és a BMW Sauber más pályát választott idei autója első tesztjének helyszínéül, az olaszokat is az eső hátráltatta Mugellóban, míg a német-svájci alakulat a hatalmas széllökések miatt szenvedett Valenciában.

A Toyota és a Ferrari már korábban jelezte, nemrég pedig a BMW Sauber is megerősítette, hogy a közel-keleten, Bahreinben folytatja tovább a felkészülést február elején, ahol ebben az időszakban általában sokkal jobb idő uralkodik, mint Európában.

A Toyota műszaki vezetője éppen ezért úgy gondolja, abszolút megéri egy kicsivel több pénzt áldozni arra, hogy a távolabb fekvő Bahreinbe utazzanak, ugyanis a jobb időjárás miatt sokkal hatékonyabbá válhat a munka.

“Meggyőződésem, hogy a lehető legjobb befektetés most Bahreinben tesztelni” – mondta Vasselon az autosport.com-nak. “Nagy a veszélye annak, hogy az európai télben csak az idődet pocsékolod, mert egyszerűen képtelen vagy érdemi munkát végezni ilyen időjárási körülmények között, legalábbis a gumik terén. Tehát a beállításokról szerzett adataidat akár kútba is dobhatod, mert az abroncsok nem üzemi hőmérsékleten működnek.”

“A gumik teljesítményétől függő beállítási paraméterek akár teljesen hibásak is lehetnek. Ez pedig komoly veszélybe sodorhatja a szezon előtti felkészülésed. Éppen ezért úgy gondoljuk, abszolút logikus most Bahreinben tesztelni. Készen állunk a két európai tesztből egyet elhagyni csak azért, hogy több időt tölthessünk Bahreinben. Véleményünk szerint most ez a lehető legjobb befektetés, és így tudunk a legjobban felkészülni a szezon hátralévő részére.”

Bár logikusnak tűnik mindez, vannak csapatok, melyek abszolút nem értenek egyet ezzel, és nem gondolják, hogy megéri az árát Bahreinben tesztelni.

“Mi soha nem tesztelünk Bahreinben, mert az alsó hangon is 300 000 fonttal kerül többe, mintha Európában maradnánk, így nem egy kimondottan költségcsökkentő megoldás” – mondta a Williams technikai igazgatója, Sam Michael az autosport.com-nak.

“A legtöbb esetben nem olyan rossz az időjárás februárban és márciusban. Általában a január a legrosszabb hónap, szóval ezt át kell vészelnünk. Ez pedig nincs kihatással az átlagos fejlesztési ütemre, csak a beállításokkal nem tudunk úgy haladni, ahogy esetleg szeretnénk.”

“Ha minden tesztprogramunk olyan lenne, mint a portugál, ahol szinte egy teljes száraz napunk volt, az is elég lenne ahhoz, hogy megtudjuk, miként muzsikálnak az abroncsok, hallgassunk a versenyzőinkre, és megfelelően beállítsuk az autót a következő tesztre. Nem aggódom, mert már most rengeteg információ van a birtokunkban” – tette hozzá Michael.

Maradj még, olvasd el ezeket is!

Kapcsolódó cikkek

Friss hírek

 

 

 

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!