Új baleset-értékelő rendszert teszteltek az F1-es Brazil Nagydíjon

Fotó: Alfa Romeo Sauber
Dr Ian Roberts (GBR) FIA Doctor helps Marcus Ericsson, Alfa Romeo Sauber C37 from his crashed car in FP2 at Formula One World Championship, Rd14, Italian Grand Prix, Practice, Monza, Italy, Friday 31 August 2018.
Egy új, biztonságot szolgáló technológia debütált a múlt hétvégi Forma-1-es Brazil Nagydíjon, melynek használatát a száguldó cirkuszon kívülre is kiterjeszthetik majd.

Egy új, biztonságot szolgáló technológia debütált a múlt hétvégi Forma-1-es Brazil Nagydíjon, melynek használatát a száguldó cirkuszon kívülre is kiterjeszthetik majd.

Az új rendszert részletesen a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) decemberi találkozóján vázolják majd fel az érintettek, az FIA orvosi delegáltjai, Dr. Ian Roberts, valamint Dr. Alain Chantegret Interlagosban néhány információt már elárult azzal kapcsolatban a média képviselőinek.

A rendszer lényege, hogy az egy baleset során rádióhasználat nélkül képes adatokat küldeni a versenyirányításra, sőt, videós helyzetjelentést is képes adni a kialakult szituációval kapcsolatban – a fejlesztések viszont még korai stádiumban járnak.

A rendszert egyébként több mint 1 éve fejlesztik, és nem kizárólag az F1-ben lesz hasznos – főleg a raliban lehet kulcsfontosságú a biztonság szempontjából.

„Decemberben lesz egy találkozónk Szentpéterváron, ahol be fogjuk mutatni a technológiát, amit Sao Paulóban kezdtünk el használni, hogy gyors értékelést tudjunk biztosítani az orvosi autó, illetve a versenyirányítás között” – mondta Alain Chantegret.

„Ez egy nagyon-nagyon fontos lépés a biztonság szempontjából.”

A tisztviselők szerint, ha a rendszer használatával mindössze 10-20 másodpercet spórolnak azzal, hogy a baleset helyszínéről adatokat küldenek, már az „fantasztikus lehetőséget” kínál.

Ian Roberts hozzátette: „Ez lehetővé teszi a versenyirányítás számára azt, hogy azonnal felmérje, mi történik a baleset helyszínén, így hamarabb tudja mozgósítani a forrásokat.”

„Az orvosi központot készenlétbe lehet helyezni bármilyen adott okból kifolyólag. Fel lehet tehát gyorsítani a dolgokat, és megbízhatóbb információáramlást lehet lehetővé tenni.”

„Mindez az információ minőségének javításáról szól, ha pedig már 10-20 másodpercet nyerünk, az jó.”

Bár a baleset helyszínének pontos meghatározása alapvetően nem okoz különösebb problémákat a Forma-1-ben, ennek a rendszernek a használata például a raliban rendkívül hasznos lehet.

„Fontos a versenypályákon is, de szerintem sokkal nagyobb jelentősége lesz a raliban” – mondta Chantegret.

„Előfordulhat, hogy a versenyirányítástól mondjuk 200 km-re van egy baleset, és ezzel az eszközzel azonnali értékelést tudunk biztosítani. Nagyon fontos – használni tudjuk a műholdat, és nem feltétlenül kell odamennünk autóval, hogy lássuk, mi történt. Rendkívül nagy lépés ez.”

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
}

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!