Fotó: Red Bull Racing
Hírek

Új motormóddal támadhat a Red Bull az időmérőn

Új időmérős motormóddal támadhat a Red Bull Forma-1-es csapata hazai versenyén, az Osztrák Nagydíjon.

Az osztrák istálló már a Kanadai Nagydíj óta használja a Renault B-specifikációjú erőforrását, Cyril Abiteboul, a francia gyártó F1-es főnöke pedig nemrég elárulta, Franciaországban saját gyári csapatuk tesztelte a vadonatúj motormódot.

A Red Bull helyzete azért más a Renault-hoz és a McLarenhez képest, mert ők nem a BP/Castrol üzem- és kenőanyagjait, hanem az ExxonMobil termékeit használják.

Helmut Marko, a Red Bull motorsport-tanácsadója a héten már utalt rá, a Renault gyári csapata a Francia Nagydíjon már olyan motormódokat használt, melyeket ők még nem próbálhattak ki.

„A hardver ugyanaz volt. A motorvezérlés nem” – mondta a szakember. „Egy ’nagyon kellemes’ beszélgetés után tisztáztuk a Renault-val, hogy Ausztriától kezdve mi is megkapjuk ugyanazokat a fejlesztéseket, mint a gyári csapat.”

Az FIA szabályai szerint egyébként a motorgyártóknak ugyanazzal a hardverrel és szoftverrel kell ellátniuk valamennyi csapatukat – a Renault pedig akár meg is szeghette ezt a kitételt.

Cyril Abiteboul mindazonáltal világossá tette, az említett motormódot „tesztelték, de nem használták” élesben a Paul Ricardon.

„Ahogy már többször elmondtuk, számos különbség van amiatt, hogy eltérő típusú üzemanyagok vannak az autókban” – mondta a szakember a Motorsport.com kérdésére.

„De megvitattuk ezt is mostanra, és minden autó ugyanolyan bánásmódban részesül, ahogy mindig is – mivel betartjuk a szabályokat.”

„Nagyszerű hír, hogy be tudjuk vezetni az új időmérős motormódot, aminek először lehet hatása. De nem akarok várakozásokkal, vagy spekulációkkal előállni.”

„Franciaországban leteszteltük, de nem használtuk. Viszont ki kellett próbálnunk, hogy megbizonyosodjunk a jó vezethetőségről. Most, hogy megerősítést nyert minden, mindhárom csapat megkapja.”

Arra a kérdésre, hogy tisztázták-e az ügyet a Red Bull-lal, Abiteboul elárulta. „Mindig is világos volt a helyzet. Imádjuk őket, szeretnénk, ha nagyon jól teljesítenének, és hisszük, hogy esélyük van a világbajnoki címre idén.”

„A B-specifikációhoz képest a C-specifikáció is nagy előrelépés lesz. Ugyanakkor a megbízhatóságra is oda kell figyelnünk. Ezért vagyunk nagyon óvatosak akkor, amikor pályára viszünk egy újítást.”

Szólj hozzá!
Új motormóddal támadhat a Red Bull az időmérőn
Ekkor rajtol a Forma-1-es Német Nagydíj
Sergio Marchionne távozik a Ferrari éléről
Bottas: A legjobbamat fogom nyújtani holnap
Kiderült, mi történt Hamilton autójával