Újabb előzés-meeting lesz ma a Forma-1-ben

Fotó: Red Bull Racing
BAHRAIN, BAHRAIN - APRIL 08: Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Aston Martin Red Bull Racing RB14 TAG Heuer battles with Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes WO9 on track during the Bahrain Formula One Grand Prix at Bahrain International Circuit on April 8, 2018 in Bahrain, Bahrain. (Photo by Lars Baron/Getty Images)

A Stratégiai Munkacsoport keddi ülésén tovább egyeztetnek a Forma-1 csapatai arról, hogy szükség van-e a szabályok módosítására 2019-re, hogy növeljék az előzések számát a királykategóriában.

Az Ausztrál Nagydíjat követően a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA), a Forma-1 vezetői, illetve a csapatok technikai főnökei összeültek, hogy egyeztessenek a kérdésben, ám nem született egyetértés, így a csapatfőnökök ma tovább értekeznek az esetleges szabályváltoztatásokról.

Elméletben április 30-ig dönteni kell a 2019-es regulákról – bár a változtatásra ezt követően is lehetőség van a csapatok egyhangú beleegyezésével.

A Forma-1 csapatai azonban egyáltalán nem biztosak abban, hogy szükség van a szabályváltoztatásokra – főleg így, az utolsó pillanatban. A mezőny tagjai ráadásul a költségek miatt is aggódnak.

„Azt gondolom, a kérdés elsősorban az, hogy mi a stratégia mögötte?” – tette fel a kérdést Eric Boullier, a McLaren versenyigazgatója.

„Csak az előzések miatt lenne, és ez egy gyors reakció Ausztrália után? Ausztráliában valóban kevés előzés volt, de a bahreini valójában az évtized egyik legjobb futama volt. Ha ez egy reakció Ausztráliára, akkor egy kicsit talán gyors és elhamarkodott.”

A Forma-1 vezetősége még korábban egy mérnökcsoportot bízott meg, mely Pat Symonds vezetésével a 2021-től érvényes szabályok kidolgozásán tevékenykedik. Munkájukat az FIA technikai főnöke, Nicholas Tombazis segíti.

Fotó: Red Bull Racing

A kutatások azt mutatják, ahhoz, hogy növeljék az előzések számát a Forma-1-ben, egyszerűbb első szárnyakra, valamint nagyobb és hatékonyabb hátsó szárnyakra lenne szükség.

„Tudom, hogy van egy munkacsoport a FOM oldalán Ross Brawn tapasztalata és iránymutatása mellett, akik igyekeznek megoldani ezt a problémát 2021-től” – mondta Boullier.

„De az én kérdésem az, hogy most kell-e ezt megoldani, és kevesebb mint két hónap alatt meg kell hozni egy döntést, és radikálisan változtatni kell-e az aerodinamikai szabályokon, megkockáztatva azt, hogy 2020-ban ismét módosítani kell, mert nem úgy működtek, ahogy kellene, vagy ahogy vártuk? És lenne egy újabb változás 2021-ben?

„Ha három évig folyamatosan változtatunk a szabályokon, az nagyon költséges, és nem hiszem, hogy a Forma-1-nek ebbe az irányba kellene tartania, amikor a fenntarthatóságról és a spórolásról beszélünk. Miért nem egységesítjük az autók bizonyos alkatrészeit?”

„Szerintem alaposabban meg kellene vizsgálnunk ezt a kérdést, hogy felépítsük az F1 jövőjét, és békén kellene hagynunk az aerót, amíg nincs jobb elképzelésünk arról, hogy milyen is legyen 2021-ben.”

A Force India technikai igazgatója, Andy Green szerint már túl késő van ahhoz, hogy jelentősen változtassanak a 2019-es regulákon. A szakember szerint emiatt nem is valószínű, hogy módosítanak.

„Szerintem nagyon valószínű, hogy marad minden” – fogalmazott.

„Szinte példa nélküli, hogy április közepén átírják a következő évre vonatkozó szabályokat. Az idő óriási tényező. Ugyanakkor annak megértése is, hogy milyen változtatásokra lenne szükség.”

„Mindenki azt feltételezi, hogy a változtatások azért lennének, hogy az autók könnyebben tudják követni egymást, és könnyebbé váljanak az előzések. Nos, ez csak egy feltételezés. De nincsenek adatok, melyek megerősítik ezt. Ez csak valakinek az elképzelése.”

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
}

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!