Fotó: Renault Sport F1 Team
HírekKiemelt

Újabb F1-es autó érkezett: Lehullt a lepel a Renault versenygépéről!

Bemutatta 2018-as Forma-1-es versenyautóját a Renault – az istálló célja, hogy idén közelebb kerüljön az élmezőny csapataihoz.

Az R.S.18-as modellel az előttünk álló idényben Nico Hülkenberg, illetve Carlos Sainz szállhat harcba, a csapat célja pedig nem titkoltan az, hogy néhány éven belül már a világbajnoki címért harcoljon.

A csapatnál tudják, nem sok esély van arra, hogy ez már idén összejön, ennek ellenére a Renault-nál a folyamatos fejlődést tűzték ki célul azok után, hogy tavaly a 6. helyen zártak a konstruktőri pontversenyben.

A franciák nemcsak a kasztnin, de V6-os erőforrásukon is igyekeztek javítani a télen, a jövő heti, barcelonai teszteken pedig megkezdődhet a valódi felkészülés a 2018-as szezonra.


Fotók a Renault új autójáról:

„A célunk 2018-ban is a folyamatos fejlődés lesz az eredmények tekintetében” – mondta Cyril Abiteboul, az istálló ügyvezetője.

„Minden tekintetben meg akarjuk mutatni, hogy előreléptünk: az erőforrást, a kasztnit, a csapat üzemeltetését, és a versenyzőket tekintve is. Mindenben fejlődnünk kell, tovább kell növekednünk.”

„Minden okuk megvan az optimizmusra, és két nagyon tehetséges és ambiciózus versenyzővel rendelkezünk. Tavaly Nicótól rendkívül sok tapasztalatot kaptunk, Carlos pedig az idény végén csatlakozott hozzánk – ez utóbbin hosszasan gondolkodtunk, mert egy év közbeni pilótacsere nem könnyű sem emberi, sem technikai oldalról.”

„De azt gondolom, a megfelelő időben hoztuk meg ezt a döntést, és jól alakult minden. Hozott némi vérfrissítést a csapathoz, és pontjaival sokat segített a konstruktőri bajnokságban való küzdelmünket. Enélkül pedig nem végeztünk volna ott, ahol végül zártuk az idényt.”


Riportfilm a Renault és az Alfa Romeo Sauber autóbemutatójáról

A Renault idén gyári csapatán kívül két nagyágyút, a Red Bullt és a McLarent is ellátja V6-os erőforrásaival.

„A Forma-1-es stratégiánk nagyon világos. Gyári csapatként vagyunk jelen az F1-ben. Viszont az erőforrás-technológia a szíve annak, amit csinálunk, és amit kínálunk. A Renault-nak fantasztikus története van azzal kapcsolatban, hogy a legjobb csapatoknak és legjobb versenyzőknek adott motorokat, és számos sikert ért el a Forma-1-ben kezdve a Williamstől a Red Bullig.”

„Megtiszteltetés, hogy olyan csapatoknak szállíthatunk, mint a Red Bull és a McLaren, és ez elismerése a termékünk minőségének.”

Nick Chester, a Renault technikai igazgatója beszámolt arról, pontosan milyen újítások fedezhetőek fel a Renault R.S.18-as modelljén.

„A kasztnit tekintve jelentős különbségek vannak a felfüggesztésen – ennek hála jobban teljesíthetünk majd a hepehupásabb pályákon, és az autó kiszámíthatóbbá válik a versenyzők számára” – magyarázta a szakember.

„Rengeteget dolgoztunk az aerodinamikán is – nemcsak a leszoítóerőn, hanem azon is, hogy az autót könnyebben tudjuk a határon használni, és így a versenyzők a legtöbbet hozhassák ki belőle.”

„A szabályok 2017-hez képest nem sokat változtak. A legfontosabb változás, hogy jön a ’Halo’, illetve a cápauszonyszerű motorborítás eltűnt. Az R.S.18-as a tavalyi modell filozófiája szerint készült – mindent hozzáadtunk, amit megtanultunk az elmúlt idényben. Sokat tanultunk az aerodinamikai csomag tekintetében, és ezeket fel tudtuk használni az új autó tervezésekor.”

Szólj hozzá!